Μαζικές αντιδράσεις ξεσήκωσαν οι συνενώσεις και οι καταργήσεις δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων σε όλη την χώρα. Την ίδια ώρα βέβαια το υπουργείο Παιδείας (και οι γνωστοί κονδυλοφόροι-μανδαρίνοι που προσπαθούν να άγουν και να φέρουν την κοινή γνώμη) προσπαθεί να κάνει την νύχτα-μέρα, προσπαθώντας να πείσει για τ' "αγαθά, παιδαγωγικά κίνητρα" των συνενώσεων. Λαϊκές συνελεύσεις, μαύρες σημαίες, καταλήψεις σχολείων, απεργίες πείνας κ.ο.κ. από αγανακτισμένους γονείς και μαθητές που στις περισσότερες των περιπτώσεων βλέπουν την πρόσβασή τους στην βασική εκπαίδευση να γίνεται πιο δύσκολη (διαβάστε αναλυτικά εδώ το γιατί και εδώ τις βασικότερες κινητοποιήσεις). Όπως αναφέρεται όμως στο ρεπορτάζ των εφημερίδων (των λίγων που αναφέρουν τα πράγματα ως έχουν), οι συνενώσεις δε γίνονται μόνο σε σχολεία που έχουν λίγους μαθητές (όπως θέλει να υποστηρίζει το υπουργείο) αλλά Σε σύνολο 35 περιπτώσεων συγχωνεύσεων Δημοτικών σχολείων στην περιοχή γύρω από το κέντρο της Αθήνας, οι δέκα αφορούν μονάδες όπου το υπουργείο παραδέχεται ότι σημειώνεται αύξηση των μαθητών, όπως αναφέρει στο κείμενο προτάσεων που είχε στείλει η Α' Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας προς τους δήμους Αθηναίων, Ταύρου, Γαλατσίου, Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, Ζωγράφου, Καισαριανής, Ηλιούπολης, Βύρωνα και Υμηττού στις 17 Φεβρουαρίου 2011. Παράλληλα δε πολλές συνενώσεις γίνονται σε κτίρια που οι αίθουσές τους είναι μικρές και ακατάλληλες. Οι απόψεις του ΔΝΤ και της τρόικας για την παιδεία είναι γνωστές από πέρσυ τον Μάιο (διαβάστε εδώ αναλυτικά), και είναι σίγουρο ότι αυτός είναι ο λόγος μιας βιαστικής και πρόχειρης μεταρρύθμισεις (που συζητήθηκε μόλις 4 ημέρες και συγκέντρωσε πλήθος αρνητικών σχολίων απ' όλες τις πλευρές πλην αυτής του Υπουργείου).
Οι πίνακες των συνενώσεων (βρείτε τους εδώ), αποκαλύπτουν επίσης κάτι που φοβόμασταν από καιρό: Η περιφέρεια είναι αυτή που πιο πολύ απ' όλους: Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΛΜΕ, 44% των σχολείων της Καρδίτσας κλείνουν, το 42% των Σερρών, το 37% της Πρέβεζας, το 30% των Τρικάλων κ.ο.κ. Πέραν της κοινωνικής σημασίας του σχολείου στην περιφέρεια, οι συνενώσεις αναμένεται να φέρουν και νέα αύξηση την διαρροή μαθητών από την υποχρεωτική εκπαίδευση, κάτι που παρατηρήθηκε ήδη στις προηγούμενες συνενώσεις. Ακόμα όμως και απο εκπαιδευτικής άποψης να το δει κανείς, οι μεγάλες μονάδες δεν έφεραν επιτυχίες: Μπορεί να υπάρξει μείωση δαπανών από τη δημιουργία μεγάλων μονάδων (π.χ. απαλλαγή από ενοίκια, αξιοποίηση κτηρίων κ.λπ), αλλά παράλληλα υποβαθμίζεται το εκπαιδευτικό έργο σε πολυάριθμα και πολυπληθή τμήματα, στοιβάζονται εκατοντάδες μαθητών σε μικρούς αύλειους χώρους, με τον κίνδυνο της αύξησης της παραβατικότητας, ενώ δημιουργούνται σχολεία πολλών ταχυτήτων. Κατανοούμε την ανάγκη οικονομίας, αλλά η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών δεν είναι η λύση - είναι μάλλον η πηγή νέων προβλημάτων...
(Για τους άπιστους Θωμάδες, που παρόλα όσα γράφουμε παραπάνω επιμένουν ότι οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις έγιναν με παιδαγωγικά κριτήρια: Διαβάστε εδώ την έρευνα της "Ελευθεροτυπίας" που αναλύει το πως έγιναν οι συγχωνεύσεις στην Αττική).
Και για να μην ξεχνιόμαστε... Το κίνημα κατά των διοδίων μπορεί να δέχθηκε ένα πλήγμα με τον απαράδεκτο νόμο του κ. Ρέππα (που καθιστά το κράτος εισπράκτορα ιδιωτών - θυμηθείτε εδώ), ο οποίος συνεχίζει την χρόνια υποστήριξη των μεγαλοεργολάβων από το ελληνικό Δημόσιο (διαβάστε εδώ πως συμβαίνει αυτό) αλλά συνεχίζει απτόητο τις ενέργειες του, ενθαρρυμένο από την δικαστική διερεύνηση για τη σύμβαση της Αττικής Οδού. Οι προτεινόμενες (προς όλους μας) ενέργειες που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του κινήματος (και που αναδημοσιεύουμε παρακάτω) έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ιδιαίτερα εν όψη της επιβολής διοδίων σε όλες τις οδικές αρτηρίες της χώρας (διαβάστε εδώ σχετικά).
Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα αναφέρεται:
"Ζητάμε έκδοση Επί πιστώσει απόδειξης. Δηλώνουμε στον υπάλληλο ότι «δεν μπορούμε να πληρώσουμε» δίνοντας τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός μας. Ζητάμε να εκδοθεί απόδειξη με πίστωση και να ανοίξουν την μπάρα. Αν καθυστερούν προειδοποιούμε ότι: α) αν δεν ανοίξουν αμέσως την μπάρα καταστρατηγούν το συνταγματικό μας δικαίωμα για ελεύθερη μετακίνηση και διαπράττουν το ποινικό αδίκημα της παράνομης κατακράτησης, β) αν δεν εκδώσουν την απόδειξη διαπράττουν το φορολογικό αδίκημα της άρνησης εκδόσεως επί πιστώσει φορολογικού στοιχείου, γ) αν αρνηθούν να ανοίξουν διαπράττουν και το αδίκημα της πρόκλησης για εκτέλεση παράνομης πράξης.
Εάν καθυστερεί το άνοιγμα της μπάρας και διαπιστώσουμε ότι δεν υπάρχει τροχαία ανοίγουμε την μπάρα με απλή ώθηση προς τα εμπρός και συνεχίζουμε την πορεία μας. Εάν καθυστερεί το άνοιγμα της μπάρας και υπάρχει τροχαία τότε ζητάμε την συνδρομή του αστυνομικού, ώστε να κοπεί πιστωτικό και να ανοίξει η μπάρα.
Αν μας ζητηθεί να συμπληρώσουμε έντυπο αδυναμίας πληρωμής πριν από την υπογραφή μας γράφουμε: «Με επιφύλαξη της νομιμότητας καταβολής του τέλους». Σε περίπτωση που ο τροχονόμος δηλώσει αναρμόδιος ή αρνούνται να μας ανοίξουν την μπάρα καλούμε την αστυνομία στο 100 και ζητάμε να συλληφθεί ο ταμίας και ο υπεύθυνος των διοδίων και να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη με την αυτόφορη διαδικασία για παράνομη κατακράτηση.
Τι άλλαξε στον ΚΟΚ; Στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας προστέθηκε η εξής παράγραφος: «Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες που διακρίνονται με ειδικές πινακίδες σήμανσης χωρίς την καταβολή διοδίου τέλους, όταν και όπου προβλέπεται η καταβολή αυτή. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εις ολόκληρον ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα που τη διαπιστώνουν αυτοπροσώπως.»
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να βεβαιώσει την τροχαία παράβαση ή να μου επιβάλλει πρόστιμο; Μπορεί ο παραχωρησιούχος να διαβιβάσει στην τροχαία ποιοι δεν πλήρωσαν και να κοπεί κλήση; Όχι, ο παραχωρησιούχος είναι ιδιωτική εταιρία και δεν μπορεί να βεβαιώσει τροχαία παράβαση ούτε μπορεί να επιβάλει πρόστιμο. Ρητά προβλέπεται από την τελευταία διάταξη του νόμου, ότι πρόστιμο επιβάλει μόνο ο τροχονόμος και μάλιστα όταν διαπιστώσει την παράβαση αυτοπροσώπως.
Ποιά είναι τα αρμόδια αστυνομικά όργανα; Αρμόδια να βεβαιώσει παραβάσεις του ΚΟΚ είναι η τροχαία.
Μπορεί να με σταματήσει μετά τα διόδια τροχονόμος και να μου ζητήσει απόδειξη ότι πλήρωσα; Δεν υπάρχει κάποια διάταξη που να μας υποχρεώνει να κρατάμε τις αποδείξεις. Εξάλλου αν έχουμε περάσει με ΤΕΟ-pass ή με e-pass δεν θα έχουμε απόδειξη. Επίσης η βεβαίωση της παράβασης πρέπει να γίνει «αυτοπροσώπως», δηλαδή να μας δει ο ίδιος ο τροχονόμος να μην πληρώνουμε.
Μπορεί ο τροχονόμος να μου κόψει κλήση στηριζόμενος σε μαρτυρία άλλου ότι δεν πλήρωσα; Όχι, ο τροχονόμος μπορεί να βεβαιώσει την παράβαση μόνο αν έχει διαπιστώσει ο ίδιος «αυτοπροσώπως» να μην πληρώνουμε.
Μπορεί να βεβαιωθεί η τροχαία παράβαση από τις κάμερες που υπάρχουν στα διόδια; Όχι, διότι οι κάμερες που ο παραχωρησιούχος έχει τοποθετήσει, είναι παράνομες, έχουν τοποθετηθεί χωρίς άδεια της Αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων και ως εκ τούτου, τα προϊόντα τους αποτελούν παράνομα αποδεικτικά μέσα, που απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν για οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια. Επιπλέον η διάταξη λέει ότι ο τροχονόμος το διαπιστώνει «αυτοπροσώπως» και όχι μέσω της χρήσης τεχνικών μέσων.
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να αρνηθεί να μας επιτρέψει να χρησιμοποιήσουμε την οδό; Όχι, δεν μπορεί να μας απαγορεύσει να χρησιμοποιήσουμε την υποδομή ακόμα κι αν δεν έχουμε χρήματα να πληρώσουμε.
Έχω δικαίωμα να χρησιμοποιήσω την οδό χωρίς να πληρώσω εκείνη τη στιγμή; Ναι, έχουμε το δικαίωμα να πληρώσουμε αργότερα. Συγκεκριμένα ο Ν. 3535 (Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης άρθρο 3ο, παρ.2 ΦΕΚ 41Α 23/2/2007) αναφέρει: «Ο υπόχρεος δικαιούται να καταβάλει το οφειλόμενο τέλος, χωρίς άλλη επιβάρυνση, εντός της προθεσμίας των δεκαπέντε ημερών από την έκδοση της βεβαιώσεως του Παραχωρησιούχου με τον τρόπο που θα υποδείξει ο τελευταίος.»
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να αρνηθεί να μας κόψει επί πιστώσει απόδειξη αν για οποιοδήποτε λόγο δεν πληρώσουμε; Όχι, πρέπει να μας κόψει επί πιστώσει απόδειξη. Αν δεν κόψει απόδειξη διαπράττει το φορολογικό αδίκημα της άρνησης έκδοσης επί πιστώσει φορολογικού στοιχείου. Καταγγελία του φορολογικού αδικήματος μπορούμε να κάνουμε στη ΣΔΟΕ καλώντας το 1517.
Δίνουμε τα στοιχεία μας; Όχι, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε τα στοιχεία μας. Αν υποχρεωθούμε να τα δώσουμε για να ξεμπερδέψουμε καλό είναι να δώσουμε τα κανονικά μας στοιχεία γιατί σε περίπτωση που η υπόθεσή μας δικαστεί θα είναι εις βάρος μας να έχουμε δώσει ψευδή στοιχεία.
Υπογράφουμε; Όχι, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υπογράψουμε κανένα έγγραφο. Αν συμπληρώσουμε έντυπο αδυναμίας πληρωμής, υπογράφουμε, πριν όμως από την υπογραφή μας, γράφουμε: «Με επιφύλαξη της νομιμότητας καταβολής του τέλους».
Αν δεν υπάρχει τροχαία μπορώ να σπρώξω την μπάρα όπως και πριν; Ναι.
Αν είμαι απρόσεκτος και με δει ο τροχονόμος να μην πληρώνω τι μπορεί να μου συμβεί; Το πρόστιμο είναι 200 ευρώ και είναι στην κρίση του τροχονόμου το αν θα αφαιρέσει τις πινακίδες, την άδεια και το δίπλωμα για 20 ημέρες.
Αν ο τροχονόμος με γράψει ενώ έχω ακολουθήσει τις οδηγίες τι γίνεται; Με αντίγραφο της επί πιστώσει απόδειξης καταθέτουμε αναφορά στον διοικητή του τμήματος της τροχαίας για κατάχρηση εξουσίας και παράβαση καθήκοντος, με την ένδειξη «Κοινοποίηση στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη» και ζητάμε την ακύρωση της κλήσης και την επιστροφή πινακίδων, άδειας και διπλώματος.
Τι θα συμβεί αν μου στείλουν ειδοποίηση να πληρώσω; Αν το έγγραφο μας το επιδίδουν με δικαστικό επιμελητή τότε απευθυνόμαστε σε δικηγόρο, αν δεν έχουμε τηλεφωνούμε στα μέλη των επιτροπών αγώνα για να μας συστήσουν κάποιο δικηγόρο μέλος των επιτροπών αγώνα. Αν το έγγραφο μας το στέλνουν με ταχυδρομείο μπορούμε να το στείλουμε για ανακύκλωση.
Που μπορώ να απευθυνθώ για διευκρινήσεις ή για βοήθεια; Ηλεκτρονικά στο e-mail epitropes2010@gmail.com ή καλώντας στα τηλέφωνα των μελών του πανελλαδικού συντονιστικού των επιτροπών αγώνα κατοίκων, πολιτών και εργαζομένων ενάντια στα διόδια που είναι αναρτημένα στο site www.oxidiodia.gr."
Πηγές: "Ελευθεροτυπία", "NEWS24"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου