Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Αλλαγές στο Λύκειο / Ανοίγουν οι πόρτες σε φροντιστήρια-εταιρίες / "Κρυφό" Δημόσιο χρέος σε ιδιώτες

Είδηση: Μεγάλες αλλαγές προαναγγέλονται για το Λύκειο με την Ιστορία, τα Αρχαία και τα Θρησκευτικά στο κέντρο των αλλαγών. Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας βγάζει την Ιστορία από τον κορμό της υποχρεωτικής διδασκαλίας στη Β' και στη Γ' Λυκείου και τη μετατρέπει σε μάθημα επιλογής. Την εντάσσει σε ομάδα μαθημάτων με τον τίτλο «Αρχαιογνωσία» και η διδασκαλία της περιορίζεται στην «Αρχαία Ιστορία» και την «Ιστορία των ιδεών». Η «Ευρωπαϊκή Ιστορία» εντάσσεται σε άλλη ομάδα, αυτή των Κοινωνικών Επιστημών. Η Νεότερη Ιστορία της Γ' Λυκείου δεν υπάρχει στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Στην πρώτη Λυκείου η Ιστορία παραμένει μάθημα υποχρεωτικό με 3 ώρες διδασκαλία την εβδομάδα. Αναλυτικά όπως αναφέρει η Ελευθεροτυπία, το πρόγραμμα του Λυκείου διαμορφώνεται ως εξής:



Την ίδια ώρα, με αιφνιδιαστική τροπολογία (και σε άσχετο νομοσχέδιο - αυτό για τον φράκτη στον Έβρο), καταργείται ο περιορισμός που υπήρχε για ίδρυση φροντιστηρίων μόνο από φυσικά πρόσωπα, και έτσι πλέον ανοίγει ο δρόμος για είσοδο εταιριών, ενώ παράλληλα καταργείται ο ποσοτικός περιορισμός στον αριθμό αδειών φροντιστηρίων που μπορεί κάποιος να κατέχει, ενώ πλέον "οι πάροχοι υπηρεσιών δεν υπόκεινται σε απαιτήσεις που τους υποχρεώνουν να ασκούν αποκλειστικά συγκεκριμένη δραστηριότητα ή που περιορίζουν την άσκηση ή σε εταιρική σχέση διαφορετικών δραστηριοτήτων".

Σχόλιο: Από τα τέλη του Οκτώβρη είχαμε σημειώσει ότι ο σχεδιασμός του "καινούργιου" Λυκείου είχε την Νεότερη Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά και τα Θρησκευτικά εκτός των υποχρεωτικών μαθημάτων (δείτε εδώ). Χωρίς να είμαστε πατριδολάγνοι και αρχαιολάτρες, θεωρούμε ότι η γνώση της ιστορίας μας και των αρχαίων Ελληνικών δε μπορεί να αφήνονται στην καλή "καρδιά" του μαθητή (ή των γονιών του): Σωστοί πολίτες δεν μπορεί να είναι εκείνοι που δεν ξέρουν την ιστορία της χώρας τους, τις παραδόσεις τους και τις ρίζες της γλώσσας που υποτίθεται ότι μιλούν. Θεωρούμε απαράδεκτο να υποχρώνονται οι μαθητές να μαθαίνουν οπωσδήποτε μια ξένη γλώσσα από την μία και να μην μαθαίνουν αρχαία ελληνικά ή να μπαίνει στην ίδια μοίρα ο κινηματογράφος και το θέατρο με τα Μαθηματικά (τα οποία ακόμα και στην Β' Λυκείου είναι γενικού περιεχομένου) και την Ιστορία ή τα Θρησκευτικά (ανεξάρτητα με το αν αρέσει ή όχι σε ορισμένους υπάρχει ακόμα επικρατούσα θρησκεία στην χώρα βάση του Συντάγματος και είναι απόλυτα συνειφασμένη με την βυζαντινή και νεότερη ιστορία του έθνους). Προφανώς και οι Τέχνες χρείαζονται αλλά η λύση ενός "εύκολου" Λυκείου δεν οδήγησε σε βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου σε κανένα ΔΗΜΟΣΙΟ εκπαιδευτικού σύστημα του Δυτικού κόσμου. Αντίθετα οδήγησε σε ημιμάθεια και άγνοια. Για την διδασκαλία της "Ευρωπαϊκής Ιστορίας" αντί της δικής μας, δε θα σχολιάσουμε. Η αποδόμηση ενός λαού ξεκινάει με τη δημιουργία συνθηκών άγνοιας του παρελθόντος του και τη δημιουργία μιας νέας συνείδησης. Με το ζόρι Ευρωπαίοι λοιπόν - Και αν αναρωτιέστε γιατί παραμένει η Αρχαία Ιστορία αυτό είναι απλό: α) Είναι προαιρετική (άρα περνάει κανείς το Λύκειο χωρίς να την "ακουμπήσει") και β) Η υπόλοιπη Ευρώπη (πλην Ιταλίας) έχει ελάχιστα πράγματα να πει στα αρχαία χρόνια...

Για την είσοδο των εταιριών στον χώρο των φροντιστηρίων δε θα πούμε πολλά - απλά και μόνο να μην εκπλαγείται αν σύντομα έχουν η Marfin ή η Carrefour ιδρύσουν φροντιστήρια Αγγλικών ή προπαρασκευαστικά για τα πανεπιστήμια. Σημεία των καιρών και όχι μόνο.

Και για να μην ξεχνιόμαστε...Χθες γράφαμε για επερχόμενες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις - Η προοπτική αυτή πλησιάζει έντονα, δεδομένου ότι η χώρα μας έχει οφειλές προς ιδιώτες, επιχειρήσεις και προμηθευτές ύψους 2,2 δις ευρώ με αρκετά ακόμη χρωστούμενα "κρυμμένα" δεδομένου ότι αριθμός φορέων του ευρύτερου Δημοσίου επίσης έχει οφειλές οι οποίες όμως δεν "σημειώνονται" κεντρικά. Επομένως το ποσό που αναμένεται να εγγραφεί θεωρείται ακόμα μεγαλύτερο και άλλα και η "αστοχία" του προϋπολογισμού, που θα φέρει καινούργια μέτρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου