Είδηση: Η απογοήτευση και ο φόβος για μια πολύ δύσκολη χρονιά αποτυπώνονται στα ευρήματα δημοσκόπησης που δημοσιεύτηκε στο "Έθνος της Κυριακής", καθώς επτά στους δέκα πολίτες (71,3%) θεωρούν ότι το 2011 τα πράγματα θα πάνε προς το χειρότερο.η εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων στο πρόσωπο του πρωθυπουργού δείχνει να εμφανίζει ρωγμές αν και παραμένει κυρίαρχος του παιχνιδιού. Ετσι,το 21,5% πιστεύει ότι η λέξη «υποστήριξη» τους εκφράζει για τον Γιώργο Παπανδρέου. «Ανοχή» λέει το 26,2%, «απογοήτευση» το 29,7% και «οργή» το 21%. Στους ψηφοφόρους του κυβερνώντος κόμματος το ποσοστό όσων δηλώνουν «υποστήριξη» φτάνει κοντά στο 38%, ενώ το 20,9% δηλώνει «απογοήτευση» και το 10,3% «οργή». Την ίδια ώρα, σε δημοσκόπηση του "Πρώτου Θέματος" το 63% συμφωνεί ν' ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα αλλά την ίδια ώρα το 75% δε δέχεται νέα μέτρα για να βγει η χώρα από την κρίση...
Σχόλιο: Ο κόσμος δείχνει μπερδεμένος και απογοητευμένος, εξ' ου και το αντιφατικό του ευρήματος - "όχι άλλα μέτρα" / "ναι στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων". Πάντως είναι εμφανές ότι η καθημερινή "πλύση εγκεφάλου" των Μ.Μ.Ε. έχει κάνει δυστυχώς καλά τη δουλεία της - αν πιστεύει κανείς π.χ. ότι με την μείωση των αμοιβών των μηχανικών θα μειωθούν τα έξοδα έκδοσης της οικοδομικής άδειας (τη στιγμή που τα υλικά των οικοδομών έχουν ανέβει κατά 60% μέσα σ' ένα χρόνο) και θ' αυξηθεί το ΑΕΠ, είναι βαθιά νυχτωμένος.
Το κυριότερο όμως εύρημα έχει να κάνει με τον ίδιο τον κ.Παπανδρέου ο οποίος πλέον υποστηρίζεται μόνο από το 38% των ψηφοφόρων του κόμματος του - σίγουρα πολύ αρνητικό για ένα πρωθυπουργό που βρίσκεται ένα χρόνο στην εξουσία. Αυτό πάντως είναι το εύρημα που αναδείχθηκε λιγότερο στις τηλεοπτικές συζητήσεις: Στην ίδια δημοσκόπηση υπήρχε και το ερώτημα για υποστήριξη ή όχι του φράχτη στον Έβρο - η συντριπτική υποστήριξή του, θα είναι σίγουρα το θέμα των ημερών...
Είδηση 2η: Οριστικοποιούνται οι αλλαγές για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τα περιφερειακά αεροδρόμια. Σε ό,τι αφορά την ΥΠΑ, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη μετονομασία της Γενικής Διεύθυνσης Αεροναυτιλίας σε Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας με αρμοδιότητα την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας για τη γενική εναέρια κυκλοφορία και αποτελεί τον «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας». Στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η λύση στο ζήτημα της μετάταξης των υπαλλήλων της πρώην Ολυμπιακής, η απορρόφηση των οποίων, 15 μήνες μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, προχωρεί με αργούς ρυθμούς.
Σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η ομαδοποίησή τους με βάση τη γεωγραφική τους θέση, όπως τα νησιά με μεγάλη τουριστική κίνηση, ή παραμεθόριες περιοχές, όπως Αλεξανδρούπολη και Ιωάννινα και την επιβατική κίνηση. Επικεφαλής των ομάδων που θα δημιουργηθούν, αναμένεται να οριστούν τα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση. Στόχος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των αεροδρομίων της χώρας για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών που αδυνατούσαν τόσα χρόνια να χρηματοδοτήσουν τα δημόσια Ταμεία.
Σύμφωνα με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης που προωθείται, το κράτος θα παραχωρήσει για μια μεγάλη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του (ή δικαιώματα) έναντι επενδύσεων που θα δεσμευθούν να κάνουν οι ιδιώτες για να αξιοποιήσουν τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία. Οι ιδιώτες θα έχουν μεν την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων των αεροδρομίων, αλλά στις εταιρείες που θα συσταθούν, την προεδρία και το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει το δημόσιο, ενώ στους ιδιώτες θα περάσει το μάνατζμεντ και ένα μειοψηφικό πακέτο.
Σχόλιο: Το κράτος λοιπόν, ξεκινάει την παραχώρηση σε ιδιώτες του βασικότερου πυλώνα στήριξης της "βαριάς βιομηχανίας" της χώρας μας, δηλαδή του τουρισμού. Παραχωρεί λοιπόν σίγουρα κέρδη σε ιδιώτες δηλώνοντας "αδυναμία" άσκησης έργου, πράγμα που από μόνο του είναι κατακριταίο. Την ίδια στιγμή πίσω από τετοιες κινήσεις ελλοχεύουν και κίνδυνοι εθνικής ασφάλειας (δείτε σχετικά εδώ). Εμείς πιστεύουμε ότι η κατοχή των περιφερειακών αεροδρομίων από το κράτος μπορεί να οδηγήσει σε τουριστική ανάπτυξη παράλληλα με την αναδιάρθρωση του ΕΟΤ, την αναμόρφωση του τουριστικού προϊόντος και τη συνεργασία με τις υπάρχουσες αεροπορικές εταιρίες για άνοιγμα καινούργιων προορισμών και την ευρύτερη σύνδεση της περιφέρειάς μας με το εξωτερικό. Τίποτα απ' όλα αυτά δεν μπορεί όμως να γίνει αυτόνομα - θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία κάτω από την "ομπρέλα" του κράτους: Θεωρούμε ότι μόνο έτσι θα υπάρξει ανάπτυξη με γνώμονα το συμφέρον της χώρας και με βάση τις απαραίτητες δικλίδες ασφαλείας για πρόοδο και ευημερία και όχι μόνο με γνώμονα το μεσοπρόθεσμο κέρδος. Καμία εταιρία δεν θα ενδιαφερθεί για μια περιοχή όσο το ίδιο το κράτος και οι πολίτες του και πρόοδος δεν θα υπάρξει π.χ. με αριθμητική αύξηση των επισκεπτών. Οι γενικές αναφορές σε "προστασία" και "επενδύσεις" δεν αρκούν. Τα πολλαπλά πρόσφατα παραδείγματα της χρηματοδότησης των τραπεζών (που πήραν χρήματα για δώσουν χρήμα στην αγορά αλλά ποτέ δεν το έκαναν) και σε τόσες και τόσες ιδιωτικοποιημένες εταιρίες (που δόθηκαν έναντι πινακίου φακής με αντάλλαγμα τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας) δείχνουν ότι τέτοια σχήματα δεν "περπατάνε"...
Και για να μην ξεχνιόμαστε...Και σε εύρωστες επιχειρήσεις που δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα μπορούν να υπογραφούν οι «επιχειρησιακές» συμβάσεις για μειωμένους μισθούς, εάν οι εργοδότες προβλέπουν ότι στο μέλλον η επιχείρηση θα αντιμετωπίσει πρόβλημα τόνισε η υπουργός Εργασίας, Λ. Κατσέλη, στο ραδιόφωνο του Flash. Σχολιάζοντας τη γνωμάτευση του ΣΕΠΕ ανέφερε πως «έδειξε κάτι νομίζω πάρα πολύ σημαντικό: πρώτον ότι αυτή η επιχείρηση στην οποία αποφάσισαν να προχωρήσουν με μία ειδική επιχειρησιακή σύμβαση πραγματικά δεν έχει πρόβλημα τώρα, διότι είναι μια εύρωστη επιχείρηση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να συμφωνήσουν η εργοδοσία και οι εργαζόμενοι να υπογράψουν μια τέτοια συναινετική σύμβαση, γιατί μπορεί να προβλέπουν ότι στο μέλλον, την επόμενη χρονιά, μπορεί να δημιουργηθούν συγκεκριμένα προβλήματα ή και μπορεί να θέλουν να διατηρήσουν τις τιμές τους χαμηλές». Σε πρόσφατη ανάρτησή μας, είχαμε αναρωτηθεί για το ποια θα ήταν η θέση της κυβέρνησης σε τέτοιες περιπτώσεις και αν η νομοθεσία θα εφαρμόζεται μόνο εκεί που συμφέρει τις επιχειρήσεις. Η θέση της υπουργού απλώς επιβεβαίωνει τους φόβους μας, ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται στην πραγματικότητα για τους εργαζομένους: Ακόμα και η προοπτική μείωσης της κερδοφορίας μπορεί να λειτουργήσει ως εφαλτήριο για μειώσεις μισθών. Τα συγχαρητήριά μας...
Πηγή: "Έθνος", "Τα Νέα", "Πρώτο Θέμα"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου