Εκτός εποχής, εκτός τάσεων και εκτός ανταγωνισμού φαίνεται να έχει μείνει ο ελληνικός τουρισμός. Την ώρα που οι επαγγελματίες του κλάδου, από την Κρήτη έως τη Χαλκιδική, κάνουν ταμείο και διαπιστώνουν κάθιδροι στο πικ της σεζόν μείωση πελατείας έως 35%, πτώση τζίρου μέχρι 30% ή και 50% -με τα ξενοδοχεία να καταμετρούν απώλειες εσόδων 25% ή περίπου 1,5 δισ. ευρώ στην τελευταία διετία- οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές και οι γείτονες πιστώνουν με κέρδη τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Στην Ισπανία του λατινοαμερικανικού τουρισμού, η κίνηση ξένων επισκεπτών έτρεχε στο τέλος Ιουλίου με +7%, στην Ιταλία με +5,5%, η γειτονική Τουρκία -που γέμισε με τουρίστες και το 2009 εξαιτίας της φθηνής λίρας-, κατέγραφε αύξηση τουρισμού 8% ενώ, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, είχαμε τουριστικό «μπουμ» στη Μέση Ανατολή με αύξηση της κίνησης κατά 20% και σε χώρες της Ασίας μια συνολική αύξηση της τάξης του 14%. Από κοντά και η Αμερική και η Αφρική, με τουριστική αύξηση 7% φέτος!...
Ξενοδόχοι και σημαίνοντες επαγγελματίες του τουρισμού δυσκολεύονται να εξηγήσουν το γεγονός ότι, ενώ για πρώτη φορά προώθησαν στην ευρωπαϊκή αγορά «ελκυστικά», όπως λένε, πακέτα 7ήμερων διακοπών στην Ελλάδα ρίχνοντας ταυτοχρόνως ώς και 15%-20% τις τιμές για εγχώριους επισκέπτες, οι τουρίστες τελικά δεν «τσίμπησαν» και δεν ήρθαν.
Παραλείπουν, ωστόσο, το γεγονός ότι οι τιμές στα περισσότερα 5άστερα ξενοδοχεία των βασικότερων προορισμών της χώρας έμειναν «καρφωμένες» σε επίπεδα μεταξύ 130 και 250 ευρώ και στα 4 αστέρων μεταξύ 110-190 ευρώ, σύμφωνα και με στοιχεία από τις κατά τόπους ενώσεις ξενοδόχων, τα οποία έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος.
Σχόλιο: Τα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού τα έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν. Η λύση δεν είναι εύκολη και σίγουρα δεν πρόκειται οι προσπάθειες να αποδώσουν άμεσα.
Το πρώτο και βασικό είναι θα πρέπει οι διακοπές στις Ελλάδα να γίνουν πιο ελκυστικές - χωρίς απαραίτητα να υπάρχει προσμονή για "μαζικοποίηση" του τουριστικού ρεύματος: Κακά τα ψέμματα, η Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει Ισπανία - Και αυτό γιατί δεν βρίσκεται δύο ώρες μακρυά από την Μ.Βρετανία που αποτελεί μια από τις κυριότερες πηγές τουριστών στην Ευρώπη, ούτε Τουρκία - γιατί λόγω του ευρώ δεν μπορεί να δίνει πακέτα διακοπών για 14 μέρες σε ξενοδοχεία 4 αστέρων για 250 ευρώ με πρωϊνό και εισιτήρια. Μπορεί όμως να δημιουργηθούν και να διαφημιστούν πακέτα που να συνδυάζουν τον πολιτισμό μας με τις ομορφιές της χώρας μας (π.χ. η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα μπορούσαν να είναι προορισμοί τριήμερων και τετραήμερων πακέτων) ενώ οι τιμές που ζητούνται από τους τουρίστες να είναι ανάλογες με τις προσφερόμενες υπηρεσίες κάτι που σήμερα δε συμβαίνει. Θα πρέπει να ξαναγίνουμε ο λαός που είναι αυθεντικά φιλόξενος (και όχι δουλοπρεπής) και αξιοπρεπής, και όχι η χώρα που "μπορεί κανείς να τα κάνει όλα", όπως διαφημίζονται προορισμοί όπως τα Μάλλια, η Κέρκυρα και η Κως: Για κάθε έναν τουρίστα που έρχεται εκεί 10 χάνονται μιας και προτιμούν να πάνε σε πιο "ήσυχα" και "φροντισμένα" (και εξίσου φθηνά αν όχι φθηνότερα) μέρη του κόσμου - το άνοιγμα των αερομεταφορών έχει κάνει τον κόσμο μας πιο ανταγωνιστικό, αρά εμείς θα πρέπει να βελτιώσουμε το προϊόν μας αν θέλουμε να έχουμε αύξηση στο τουριστικό συνάλλαγμα τα επόμενα χρόνια...
Πηγή: "Έθνος"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου