Είδηση: Την ίδια ώρα που μερίδα του κυριακάτικου τύπου αφήνει να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να μη γίνουν περικοπές μισθών και συντάξεων, ούτε αυξήσεις των φορολογικών συντελεστών (με παράλληλη πιθανότητα για μειώσεις των συντελεστών ΦΠΑ), ρίχνοντας όλο το βάρος στους Δημόσιους υπαλλήλους, το νέο Μνημόνιο που προετοιμάζεται αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο νέου Ασφαλιστικού και μειώσεων στους μισθούς του Δημοσίου, προαναγγέλει νέο φορολογικό έως την άνοιξη, επιβάλλει το πλήρες άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και επιβεβαιώνει το στόχο για έσοδα 35 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις ώς το τέλος του 2014 και συνολικά 50 δισ. ευρώ έως το 2015 (ορισμένα μέτρα από αυτά έχουν ανακοινωθεί ήδη μαζί με άλλα εδώ).
Ειδικότερα, στο κεφάλαιο που αφορά το νέο φορολογικό σύστημα προσδοιορίζεται η ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου τον Μάρτιο και προβλέπεται διεύρυνση της φορολογικής βάσης ώστε να υπάρχει το περιθώριο για μειώσεις «συγκεκριμένων φορολογικών συντελεστών».
Μεταξύ άλλων, προωθείται η αποτύπωση και των καταθέσεων στη φοροδήλωση, νέα αντικειμενικά κριτήρια για τους ελεύθερους επαγγελματίες, κατάργηση -των περισσότερων- φοροαπαλλαγών, το καθολικό «πόθεν έσχες» και νέα -αυστηρότερα- τεκμήρια.
Στο Ασφαλιστικό, υπάρχει ανοικτό ενδεχομενο νέων αλλαγών εφόσον διαπιστωθεί ότι μετά τις αλλαγές στις επικουρικές συντάξεις, με βάση μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, ότι η αύξηση της συνταξιοδοτικής δαπάνης την περίοδο 2006-2009 ξεπερνά το 2,5% του ΑΕΠ.
Στο Δημόσιο, αναφέρεται ότι το 2012 θα οδηγηθεί πρόσθετο προσωπικό στην εφεδρεία (πέραν των 30.000 του 2011), σε συνάρτηση με τους φορείς που θα κλείσουν ή θα μειωθούν, αλλά και σε περίπτωση που παραβιαστεί ο κανόνας των προσλήψεων.
Επίσης, προβλέπεται η ανάθεση της αξιολόγησης του νέου μισθολογίου σε ειδικούς ώς το τέλος του έτους. Αν διαπιστωθεί υπερβάλλον κόστος, θα γίνει προσαρμογή των κανόνων για τις προαγωγές ώς το τέλος του 2012, ενώ δεν πρόκεται να γίνει προαγωγή πριν την αξιολόγηση αυτή.
Ακόμα, προαναγγέλλεται ιδιωτικοποίηση της Αγροτικής Τράπεζας το 2012 και πώληση του εμπορικού τμήματος του Παρακαταθηκών και Δανείων.
Στις μεταφορές, προβλέπεται αύξηση των εισιτηρίων του ΟΟΣΑ κατά 25% ώς το τέλος του α΄τριμήνου 2013 και ώς το τέλος του έτους νομοθεσία για μείωση της μεταβατικής περιόδου στην απελευθέρωση των οδικών μεταφορών, αλλαγές στα ταξί (σε ό,τι αφορά τους περιορισμούς στον αριθμό των αδειών και την τιμή τους), καθώς και υποβολή έκθεσης για την ενδεχόμεη απελευθέρωση των ΚΤΕΛ.
Μέχρι τότε (και σύμφωνα με πληροφορίες του κυριακάτικου τύπου) έρχονται νέες μειώσεις στις υγειονομικές παροχές με πρώτο θύμα το επίδομα τοκετού, το οποίο βαίνει προς κατάργηση, καταρχήν σε όσους τοκετούς λαμβάνουν χώρα σε δημόσια νοσοκομεία.
Σχόλιο: Είναι λυπηρή πραγματικά η προσπάθεια του να παρουσιαστεί η νύχτα ως μέρα από μεγάλη μερίδα του τύπου, σε μια προσπάθεια να παρουσιαστεί ο κύριος Παπαδήμος ως "σωτήρας" της χώρας. Η προσπάθεια βέβαια του να χτιστεί ένα φιλολαϊκό προφίλ (με προκατ δημοσκοπήσεις και διαρροές) δεν είναι δυνατό να σταθεί, δεδομένης της προϊστορίας του και του χαρακτήρα της κυβέρνησης. Έχει ήδη γραφεί ότι με βάση την καινούργια συμφωνία και το καινούργιο Μνημόνιο η χώρα μας θα βρίσκεται σε "οικονομική καραντίνα" μέχρι το 2030 (λεπτομέρειες εδώ), πράγμα που ξεπερνάει κατά πολύ όχι μόνο τη ζωή της συγκεκριμένης Βουλής και κυβέρνησης, αλλά και τη ζωή πολλών από αυτούς που θα το ψηφίσουν. Επομένως, θα περίμενε κανείς οι εν λόγω κύριοι και κυρίες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις δεσμεύσεις που παίρνουν εν ονόματι των επόμενων γενεών. Αντίθετα όμως διαπιστώνουμε μια χαλαρότητα και ευκολία, εν ονόματι ενός κινδύνου (δηλ. της εξόδου της χώρας μας από το ευρώ) που με βάση τις εν ισχύ συνθήκες, δεν είναι εφικτός ακόμα και αν το θέλαμε...
Η δε στοχοποίηση των Δημοσίων υπαλλήλων είναι απαράδεκτη (και συνεχιζόμενη αν αναλογιστεί κανείς την πρόσφατα ανακοινωθήσα αλλαγή στην Δημόσια διοίκηση που χειροτερεύει τις συνθήκες εργασίας στο δημόσιο τομέα), ενώ το ίδιο απαράδεκτες είναι οι μειώσεις που προαναγγέλονται στις επικουρικές συντάξεις και στο εφάπαξ, τα οποία ΔΕΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΑΜΕΙΟ (το γράφουμε κεφαλαία μπας και μπορέσουν ορισμένοι να το καταλάβουν).
Από κει και πέρα τι να πει κανείς; Μη ονοματιζόμενοι "ειδικοί" (αλήθεια που και πότε απέκτησαν την ειδίκευση; Σε ποια χώρα έγινε κάτι τέτοιο τα τελευταία 30 χρόνια και κάποιοι απέκτησαν τέτοια "εμπειρία") θα εκπονήσουν μελέτη, η οποία βέβαια υπάρχει ήδη, πληρωμένη από τον κρατικό κορβανά (αξίζει να τη θυμηθείτε εδώ) και η οποία μπήκε στο συρτάρι, δεδομένου ότι δεν ήταν αντίστοιχη τα μέτρα τα οποία πάρθηκαν και τα οποία ετοιμάζονται. Είμαστε σίγουροι πάντως ότι τη 2η φορά οι εκπονητές θα τα καταφέρουν και θ' ανταποκριθούν στις προσδοκίες των κυβερνώντων.
Τέλος για τα παρελκόμενα μέτρα που ετοιμάζονται, θα τονίσουμε το εξής: πολλές φορές είναι χειρότερα από τα μεγάλα και "θορυβώδη" τα οποία λαμβάνονται ταυτόχρονα. Έτσι οι αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΟΣΑ (που θα προστεθούν σ' αυτές που έγιναν πριν από ορισμένους μήνες και φυσιολογικά θα συμπαρασύρουν τ' αντίστοιχα σε άλλες περιοχές) θα κάνουν ασύμφορη ακόμα και την χρήση των ΜΜΜ στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ η ιδιωτικοποίηση της Αγροτικής Τράπεζας (για την οποία έχουμε γράψει ήδη διεξοδικά εδώ) θα φέρει στα χέρια του καινούργιου κατόχου της τη συντριπτική πλειοψηφία της αγροτικής γης στην χώρα μας, λόγω των ενυπόθηκων δανείων που κατέχει η τράπεζα αυτή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Για τη δε καινούργια υποβάθμιση των παροχών των ασφαλιστικών ταμείων (συνέπεια του κουρέματος των ομολόγων, το οποίο ψευδώς είχε αναγγελθεί ότι δεν θα άγγιζε τ' ασφαλιστικά μας ταμεία) είναι ν' αναρωτιέται κανείς τους λόγους για τους οποίους πρέπει να πληρώνουμε εισφορές. Έτσι κι αλλιώς ως άπορος έχει καλύτερες παροχές κανείς...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου