Είδηση: Έτοιμο να αρχίσει να τυπώνει κάρτες οι οποίες θα ενεργοποιούνται, σύμφωνα με χθεσινή υπουργική απόφαση, με ένα γραπτό μήνυμα (sms) μέσω κινητού τηλεφώνου και θα χρησιμοποιούνται για όλες τις αγορές. Το 2011 η χρήση της «φοροκάρτας» θα είναι προαιρετική και στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν τα φορολογικά κίνητρα που θα δίνονται σε όσους τη χρησιμοποιούν - είτε έκπτωση φόρου (μέχρι 1000 ευρώ) είτε επιστροφή ΦΠΑ κατά 1% με την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης.
Ήδη το υπουργείο υπέγραψε σύμβαση με την εταιρεία M-Stat A.E., η οποία αναλαμβάνει το έργο της δήλωσης αντιστοίχισης της κάρτας αποδείξεων με τον ΑΦΜ του κατόχου μέσω γραπτών μηνυμάτων (sms). Σύμφωνα με τη σύμβαση, το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2010. Η εφαρμογή που θα τρέξει η συγκεκριμένη εταιρεία θα παρέχει τη δυνατότητα αποστολής μηνύματος μέσω κινητού τηλεφώνου το οποίο θα περιέχει τον ΑΦΜ του φορολογουμένου και τον 19ψήφιο αριθμό της κάρτας. Η αποστολή του μηνύματος θα γίνεται σε έναν ενιαίο 5ψήφιο αριθμό για όλους τους ελληνικούς παρόχους υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και θα κοστίζει 11 λεπτά. Με τη λήψη του μηνύματος θα ελέγχεται η ορθότητα του ΑΦΜ.
Οι «κάρτες αποδείξεων», όπως τις ονομάζει το υπουργείο Οικονομικών, θα είναι ανώνυμες και θα φέρουν έναν μοναδικό αύξοντα αριθμό για κάθε φορολογούμενο που θα παραπέμπει στον ΑΦΜ του. Ομως τον ΑΦΜ, δηλαδή τη φορολογική του «ταυτότητα», θα μπορεί να την ταυτοποιήσει μόνο η ΓΓΠΣ και όχι οι τράπεζες και οι επιχειρήσεις με τις οποίες θα συναλλάσσεται ο κάτοχος. Οι κάρτες θα ενεργοποιούνται μ' ένα sms από κινητό τηλέφωνο, το κόστος τους οποίου θα ανέρχεται στα 11 λεπτά, προς τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων
Στη συνέχεια, οι συναλλαγές θα γίνονται είτε με μετρητά, είτε με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών και οι φορολογούμενοι απλώς θα δίνουν στους καταστηματάρχες την κάρτα τους για να την περάσουν από τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται σήμερα για τις πιστωτικές κάρτες. Στο τέλος κάθε μήνα οι συνεργαζόμενες τράπεζες θα αποστέλλουν στη ΓΓΠΣ μία αναλυτική κατάσταση συναλλαγών, γνωρίζοντας τόσο τις κινήσεις των πολιτών και των επιτηδευματιών. Κάθε φορολογούμενος μπορεί να βγάλει και δεύτερη κάρτα για να τη χρησιμοποιήσει κάποιο μέλος της οικογένειας π.χ. παιδιά, με τις αγορές να πιστώνονται στον ΑΦΜ του γονιού.
Οι φορολογούμενοι θα μπορούν να μπαίνουν στο σύστημα της ΓΓΠΣ και να βλέπουν με τη χρήση του κωδικού τους το συνολικό ποσό των αγορών που έχουν κάνει από την αρχή του χρόνου. H κάρτα δεν θα έχει barcode και επιπρόσθετα σε κανένα 19ψήφιο νούμερο δεν θα υπάρχει ο αριθμός «666».
Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (ΑΠΠΔ) πάντως αντιδρά έντονα, αφού κατά την ανεξάρτητη αρχή, η πρόβλεψη και εφαρμογή της ηλεκτρονικής κάρτας συναλλαγών έπρεπε να γίνει με νόμο και όχι με υπουργική απόφαση. Επίσης θεωρεί ότι η φοροκάρτα παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα των φορολογουμένων, καθώς θα γίνεται ταυτοποίηση των αγορών με τους φορολογούμενους και θα δημιουργείται το "φορολογικό προφίλ" των φορολογουμένων. Παράλληλα, επισημαίνει ότι επειδή τα στοιχεία των αγορών που κάνουν οι φορολογούμενοι και κατά συνέπεια και τα προσωπικά τους δεδομένα θα παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε βάση δεδομένων, υπάρχει κίνδυνος να γίνεται από τρίτους επεξεργασία για άλλους σκοπούς.
Η Ανεξάρτητη Αρχή προτείνει δε, το διαχωρισμό του ΦΠΑ από τη ηλεκτρονική κάρτα συναλλαγών και τα στοιχεία της κάρτας αγορών να γνωστοποιούνται μαζί με την υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
Σχόλιο: Στην αρχή η φοροκάρτα είχε συνδεθεί με την "κάρτα του πολίτη", η οποία βρισκόταν μέχρι πρόσφατα σε ανοικτή διαβούλευση. Τα μέτρα είχαν συγκεντρώσεις πολλές αντιδράσεις από διαφόρους φορείς και κυρίως από την ΑΠΠΔ (δείτε σχετικά εδώ). Έτσι αποσυνδέθηκαν και παρουσιάστηκαν μ' ένα ακίνδυνο προσωπείο - μια "απλή" κάρτα συλλογής αποδείξεων. Βέβαια και πάλι ο στόχος είναι μια πρώτη εφαρμογή τύπου "Big Brother" αρκετά "επικίνδυνη" κατά την άποψή μας, σ' ένα 2ο επίπεδο. Μια ιδιωτική εταιρεία (η ανάδοχος του έργου) και τράπεζες θα έχουν στην κατοχή τους στοιχεία για το από που ψωνίζουμε κάθε στιγμή, τι είναι αυτό και πόσο ξοδεύουμε. Η ταυτοποίηση θα γίνεται θεωρητικά μόνο από την ΓΓΠΣ, αλλά μπορεί να υπάρχει σιγουριά γι' αυτό; Από την άλλη, δεν καταλαβαίνουμε το λόγο της ύπαρξης των τραπεζών ως διαμεσολαβητών - δεν έχει δηλαδή η ΓΓΠΣ την υποδομή να παίρνει απευθείας τα στοιχεία; Θεωρητικά δεν έχουν κανένα ρόλο - ή μήπως υπάρχει προσπάθεια να μπει ένας ιδιωτικός οργανισμός (οι τράπεζες) σιγά-σιγά και στην είσπραξη των φόρων; Δεν μπορεί επίσης το κράτος να έχει το δικό του λογισμικό κ.ο.κ. χωρίς να εμπλέκεται μια ιδιωτική εταιρεία στη διαδικασία που μπορεί να χρησιμοποιεί αριθμούς καρτών και αγορές για εμπορικούς και μη σκοπούς; Και τέλος τα 11 λεπτά από το SMS ποιός θα τα εισπράττει; Εύλογες ερωτήσεις που ελπίζουμε ν' απαντηθούν σύντομα. Οι ενστάσεις της ΑΠΠΔ πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν και η κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους να μάθει ν' ακούει τα πάντα και όχι ό,τι μόνο τη συμφέρει.
Είδηση 2η: σοβαρά επεισόδια στην Κερατέα, στην περιοχή όπου πρόκειται να κατασκευαστεί ο νέος χώρος Χώρος Υγιεινομικής Ταφής Υπολειμμάτων. Περίπου 1.000 κάτοικοι, παρουσία και του δημάρχου, συγκεντρώθηκαν για δεύτερη ημέρα στην περιοχή, ξέσπασαν συμπλοκές και οι αστυνομικές δυνάμεις έκαναν εκτεταμένη χρήση χημικών για να απωθήσουν τους συγκεντρωθέντες, οι οποίοι επιτέθηκαν με ξύλα και πέτρες και μολότοφ.Σύμφωνα με την αστυνομία, κάτοικοι ανέβηκαν το βράδυ στους γύρω λόφους και άρχισαν να πυροβολούν στον αέρα προς εκφοβισμό των αστυνομικών.
Σχόλιο: Ποιός ήταν ο λόγος παρουσίας των ΜΑΤ σε μια ειρηνική συγκέντρωση διαμαρτυρίας σε μια απομακρυσμένη περιοχή; Τι θα μπορούσε να γίνει; Η απάντηση της αστυνομίας θα είχε πολύ ενδιαφέρον. Επίσης ποιος ο λόγος να χρησιμοποιηθούν χημικά; Επιβλήθηκε στρατιωτικός νόμος και απαγορεύονται οι συγκεντρώσεις και δεν το γνωρίζουμε; Η αστυνομία έκανε αναίτια επίθεση (όπως έγινε και στην πορεία για το Πολυτεχνείο - διαβάστε σχετικά εδώ), αλλά αυτοί τη φορά ο κόσμος δεν ήταν διαθετιμένος να δεχτεί τις "περιποιήσεις" της και αντέδρασε. Η κατάσταση βγήκε εκτός ελέγχου και οι συγκρούσεις πήραν εκτεταμένη μορφή. Δε θέλουμε να είμαστε μάντεις κακών, αλλά η πίεση που δέχεται η κοινωνία θα είναι εκτεταμένη, και οι αντιδράσεις στις προσκλήσεις δε θα είναι ήπιες. Θα πρέπει και οι αστυνομικοί να καταλάβουν ότι θα υποφέρουν μαζί με τους υπόλοιπους - επομένως θα πρεπει να πάψουν να λειτουργούν ως προβοκάτορες (διαβάστε εδώ) - δεν είναι αυτός ο ρόλος τους.
Και για να μην ξεχνιόμαστε...Στις δέκα μεγαλουπόλεις με τους πιο κακοπληρωμένους εμποροϋπαλλήλους στην Ευρώπη κατατάσσεται η Αθήνα, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε από την εταιρεία Cushman & Wakefield και παρουσίασε το ΕΒΕΑ. Ωστόσο, τα φτηνά εργατικά χέρια δεν επαρκούν για να την κάνουν ελκυστική στους επιχειρηματίες, αφού χάνει σε όλα τα άλλα και έτσι η ελληνική πρωτεύουσα καταλαμβάνει την τελευταία θέση ανάμεσα στις συνολικά 36 πόλεις που εξετάστηκαν στην έρευνα ως τόποι που προσφέρουν κατάλληλο επενδυτικό περιβάλλον για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Οι βασικοί παράγοντες στην επιλογή περιοχής-πόλης εγκατάστασης, οι οποίοι επισημάνθηκαν από τα μεγάλα στελέχη των επιχειρήσεων που έλαβαν μέρος στην έρευνα, είναι οι εξής: «Κόστος προσωπικού» (η Αθήνα στην 8η θέση), «ευκολία πρόσβασης στους καταναλωτές» (η Αθήνα στην 33η θέση), «διαθεσιμότητα καταρτισμένου προσωπικού» (36η θέση), «ποιότητα τηλεπικοινωνιών» (η Αθήνα στην 30ή θέση), «μεταφορικές διασυνδέσεις» (27η θέση), «ευκολία μετακινήσεων μέσα στην πόλη» (36η θέση), «ομιλούμενες γλώσσες» (35η θέση), «χώροι εγκατάστασης» (η Αθήνα στην 30ή θέση), «διάθεση που δημιουργείται από την κυβέρνηση» (η Αθήνα στην 27η θέση), «ποιότητα ζωής» (η Αθήνα στην 30ή θέση) και «ρύπανση» (29η θέση). Επιπλέον, η Αθήνα συγκέντρωσε μόλις 1% σχετικά στο ερώτημα ποιες πόλεις καταβάλλουν τις μεγαλύτερες προσπάθειες για βελτίωση της κατάστασης. Χρήσιμα στοιχεία που δείχνουν για πολλοστή φορά ότι η τακτική της κυβέρνησης και οι παραινέσεις του ΣΕΒ, είναι εκτός από άδικες και λανθασμένες...
Πηγή ειδήσεων: "Τα Νέα", "Έθνος", "Ελευθεροτυπία"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου