Είδηση: Αντιδράσεις έχει προκαλέσει σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα σειρά νομοσχεδίων που προετοιμάζει το Υπουργείο Παιδείας. Πιο πρόσφατο παράδειγμα οι αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες τίθενται σε 10ήμερη διαβούλευση, με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η κεντρική υπηρεσία του υπουργείου διαθέτει: 5 γενικές διευθύνσεις, 4 ενιαίους διοικητικούς τομείς και 2 ειδικές υπηρεσίες, 40 διευθύνσεις (εκ των οποίων 9 ανεξάρτητες) και υπολογίζεται να «ψαλιδιστούν» οι μισές. Σε επίπεδο περιφέρειας ο αριθμός των υφιστάμενων δομών διοίκησης είναι 450 διευθύνσεις και γραφεία. Το υπουργείο σκοπεύει να προχωρήσει στη σύσταση ενιαίας δομής και υπηρεσιακής λειτουργίας υποστήριξης για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην κατάργηση των γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στον περιορισμό των επιπέδων διοίκησης από 2 σε 1. Ακόμη προτείνεται η κατάργηση υπηρεσιών των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται σε επιτελικούς εποπτευόμενους φορείς ή στο επίπεδο της περιφέρειας. Συγχωνεύσεις αναμένονται στο επίπεδο των υπηρεσιών που αντιμετωπίζουν θέματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αυτών που αντιμετωπίζουν θέματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, των υπηρεσιών οικονομικής διαχείρισης, των υπηρεσιών με μελετητικό προσανατολισμό
Οσον αφορά τις σχολικές μονάδες, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα καταργηθούν 300 ολιγοθέσια σχολεία, από τα συνολικά 2.000 που βρίσκονται σε ολόκληρη τη χώρα.
Στην πανεπιστημιακή κοινότητα συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις για τις αλλαγές που θέλει να επιβάλλει το υπουργείο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ (βάσει των συμφωνιών του Μνημονίου), με καταργήσεις τμημάτων και συγχωνεύσεις ιδρυμάτων.
Σχόλιο: Προσχηματικός διάλογος από την κυβέρνηση και στα θέματα παιδείας παρά τις "καλές" προθέσεις της: Ζητάει προτάσεις μέσα σ' ένα δεκαήμερο σε ζητήματα που της πήρε 12 μήνες για ν' αναπτύξει. Είναι προφανές ότι είναι αδύνατη μια πλήρης και τεκμηριωμένη απάντηση σε όλα - ό,τι και αυτό κι αν σημαίνει.
Επι των προτάσεων τώρα, κάποιες συγχωνεύσεις θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν εφικτές. Από την άλλη όμως, θα πρέπει ν' αναγνωριστεί ότι είναι διαφορετική η κατεύθυνση και το αντικείμενο της πρωτοβάθμιας και διαφορετική της δευτεροβάθμιας και επομένως είναι πολύ δύσκολο να έχουν κοινή διοίκηση. Αντίθετα, θα έπρεπε να υπάρχει μια "οριζόντια" σχέση έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη συνεργασία και ν' αποφεύγονται οι υπάρχουσες αγκυλώσεις. Ένα καλύτερο οργανόγραμμα μπορεί να φέρει μείωση κόστους, το μοίρασμα κτιρίων επίσης αλλά η συγχώνευση θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο "μπάχαλο". Και για να χρησιμοποιήσουμε και ένα παράδειγμα από το εξωτερικό (που τόσο αγαπούν αυτοί που υποστηρίζουν τις "μεταρρυθμίσεις" της κυβέρνησης) ενιαίες διευθύνσεις δεν υπάρχουν σε καμία χώρα της Δυτικής Ευρώπης.
Μέσα σ' όλα βέβαια (και στα μουλωχτά) προωθείται και το κλείσιμο των ολιγοθέσιων σχολείων. Σχολεία που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές, στην παραμεθόριο και μακρυά από τα αστικά κέντρα. Αλήθεια σκέφτονται από το Υπουργείο τι θα γίνουν οι μαθητές αυτοί; Οι επιλογές τους θα είναι δύο: Η θα πρέπει να μετακινούνται καθημερινά μεγάλυτερες αποστάσεις (αφού πολλά από αυτά ήδη μετακινούνται πολλά χιλιόμετρα) για να πάνε σχολείο ή θα πρέπει να μετακομίσουν ολόκληρες οικογένειες σ' ένα αστικό κέντρο για να "μορφωθούν" τα παιδιά. Ξαναγυρίζουμε δηλαδή στις δεκαετίες του '50 και του '60, όπου τα παιδιά ταξίδευαν 3-4 ώρες κάθε μέρα (σε πολύ άσχημες συνθήκες) για ν' αποκτήσουν τη στοιχειώδη εκπαίδευση. Δε λέμε να έχει κάθε χωριό και σχολείο, αλλά ήδη η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο με το κλείσιμο των σχολικών μονάδων στην επαρχία. Όσο και αν ακούγεται δραματικό, η ύπαιθρος δέχτηκε ένα ισχυρό χτύπημα με την "αντί-αποκέντρωση" του "Καλλικράτη", θα δεχτεί το τελειωτικό με την εκπαιδευτική "μεταρρύθμιση" του Υπουργείου. Αλλά ποιός έχασε το ενδιαφέρον του για τους Έλληνες της περιφέρειας για να το βρει η κυβέρνηση;
Για τα πανεπιστήμια δεν έχουμε να πούμε κάτι παραπάνω στα όσα είχαμε γράψει πρόσφατα (η σχετική ανάρτηση βρίσκεται εδώ). Απλά να πούμε ότι η τακτική που ακολουθεί η κυβέρνηση δεν είναι τίμια: Προωθεί κλείσιμο ή συγχώνευση τμημάτων χρησιμοποιώντας τα φαινόμενα οικογενειοκρατίας (τα οποία υπάρχουν εδώ και χρόνια) ως αφορμές. Άραγε οι υπουργοί δεν έβλεπαν τις "συμπτώσεις" όταν υπέγραφαν διορισμούς; Οι γενικοί γραμματείς (που αποτελούν το "αυτί" και το "μάτι" του εκάστωτε υπουργού) δεν είχαν συνειδητοποιήσει τι γινόταν; Ας είμαστε σοβαροί - φυσικά και ήξεραν. Απλά έκαναν τα στραβά μάτια, στα πλαίσια της διαπλοκής που υπάρχει ακόμα και σήμερα, παρά τ' αντιθέτως υποστηριζόμενα. Οι ίδιοι υπουργοί, και το πολιτικό σύστημα εν γένει, δεν υποστήριζαν το άνοιγμα πανεπιστημίων παντού; Είναι επομένως απαράδεκτο να ζητάμε το κλείσιμο τώρα - όταν πονάει το χέρι μας δεν το κόβουμε, πάμε στο γιατρό και παίρνουμε φάρμακα. Έτσι και εδώ, να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι και να υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος για το αδιάβλητο της εκλογής νέων ακαδημαϊκών, ενώ τα πανεπιστήμια να γίνουν κέντρα έρευνας και προώθησης επιστημών αιχμής αντί ν' αναμασούν τα ίδια...Όλα τ' άλλα είναι προφάσεις και απλώς ανοίγουν δρόμους και δημιουργούν μελλοντική πελατεία για τα πάσης φύσεως (χαμηλού επιπέδου) "κολλέγια" που εμφανίστηκαν (και θα εμφανίζονται σαν τα μανιτάρια) στην χώρα μας. Τίποτα δε γίνεται τυχαία - ενώ και πάλι το Μνημόνιο κάνει την εμφάνισή του (αλήθεια ποιός έδωσε το δικαίωμα στην τρόικα ν' αποφασίζει ΚΑΙ για την παιδεία; ).
Και κλείνουμε μ' ένα παράδειγμα που αποδεικνύει ότι η παρούσα κυβέρνηση λειτουργεί ακριβώς όπως και οι προηγούμενες και στον τομέα της παιδείας: Επί ΝΔ στον Άγιο Ευστράτιο (ένα μικρό νησί στο Αιγαίο για όσους δεν το γνωρίζουν) είχαν οργανική θέση πάνω από 40 εκπαιδευτικοί, οι περισσότεροι εκ των οποίων αποσπασμένοι στην Αθήνα, εκμεταλλευόμενοι τα μόρια της παραμεθορίου. Επί ΠΑΣΟΚ (που ευαγγελιζόταν κατάργηση τέτοιων φαινομένων) ο αριθμός τους έγινε 35. Οι περισσότεροι παραμένουν στην Αθήνα.
Πηγή είδησης: "Έθνος" /Ένδιαφέρον σχετικό άρθρο εδώ.
Και για να μην ξεχνιόμαστε...66η επέτειος από την έναρξη των Δεκεμβριανών σήμερα. Μαύρη σελίδα για την χώρα - Αν θέλετε να μάθετε τι πραγματικά έγινε εκείνη την περίοδο, μακρυά από κομματικές παρωπίδες και συμπάθειες διαβάστε το δίτομο έργο του Χάγκεν Φλάισερ, καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, "Στέμμα και σβάστικα" (Εκδόσεις Παπαζήση) που δίνει με ντοκουμέντα και στοιχεία όλη την περίοδο από την αρχή του ελληνοιταλικού πολέμου μέχρι το τέλος του εμφυλίου. Διαφορετικά αν μπορείτε να ικανοποιηθείτε με μια λιγότερο αντικειμενική, πιο κεντροδεξιά αντίληψη, διαβάστε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου