Η ιστορία θα μπορούσε ν' αποτελέσει ανέκδοτο για να λέμε τις κρύες νύχτες του χειμώνα. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να δώσει την "μάχη των εγκαινίων" και να κάνει μέσα στο κατακαλόκαιρο "απόβαση" στο νησί της Πάρου για να εγκαινιάσει το καινούργιο αεροδρόμιο της Πάρου. Μέχρι εδώ καλά: παρότι θα μπορούσαν τα εγκαίνια να γίνουν σε "στενό οικογενειακό κύκλο", το επικοινωνιακό επιτελείο αποφάσισε τα εγκαίνια να γίνουν από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό - εδώ τον έστειλαν να υπογράψει τη παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά που μέχρι πέρσυ την καταδίκαζε, θα κολούσαν σ' ένα αεροδρόμιο που στο κάτω-κάτω θα είναι και κρατικό; Δεν υπήρχε περίπτωση να χαθεί η ευκαιρία.
Εκεί κάπου όμως ξεκίνησε το "αστείο". Η ΝΔ εξανέστη, αφού θεώρησε ότι το έργο ήταν "σχεδόν" ετοιμοπαράδοτο" εδώ και καιρό και πως είχε "ξεκινήσει και σχεδόν τελειώσει" επί Νέας Δημοκρατίας. Τι στο καλό δηλαδή; Θα έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ να κάνει ότι έκαναν οι προηγούμενοι (και η ΝΔ μεταξύ αυτών) και να "πάρει την μπουκιά από το στόμα"; Αποκλείεται! Έτσι ξεκίνησε ένας πόλεμος ανακοινώσεων μεταξύ των δύο κομμάτων με την ΝΔ να κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ (είπαμε - τους ΑΝΕΛ δεν τους υπολογίζει κανείς και τους αναφέρουν μόνο σε γιορτές και παρελάσεις) για "οικειοποίηση" του έργου και τον ΣΥΡΙΖΑ να κατηγορεί την ΝΔ ότι είχε σχεδιάσει το έργο ημιτελές, χαρακτηρίζοντας τον Άδωνι ως "Γκαίμπελς". Αιτία ήταν το σχόλιο του τελευταίου για "ταξίδι αναψυχής 54 ατόμων στην Πάρο" (πράγμα που δεν ήταν απόλυτα ψέμα στο κάτω-κάτω).
Μέχρι εδώ επίσης καλά και πολλοί θα ρωτήσουν: Και που το πρόβλημα; Η μεν ΝΔ το ξεκίνησε (όπως-όπως) ο δε ΣΥΡΙΖΑ το "βελτίωσε" ως σχεδιασμό και το "ολοκλήρωσε". Ο ένας "έκοβε" και ο άλλος "έραβε"...Ή μήπως όχι;
Και η απάντηση είναι απλή και σύνθετη. Σχεδόν όχι...
Το έργο υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Η πρώτη αφορούσε την κατασκευή του νέου διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών, μήκους 2.000 μ. με επιχειρησιακή χωρητικότητα μήκους 1.400μ που κατασκευάστηκε με δημόσια χρηματοδότηση. Γι' αυτό το κομμάτι του έργου δικαιούνται να τσακώνονται τα δύο κόμματα.
Το έργο όμως όπως είπαμε έχει και δεύτερη φάση: Η δεύτερη φάση, περιελάμβανε την ανέγερση κτιρίου για την προσωρινή λειτουργία του αεροσταθμού και συγκεκριμένα την κατασκευή των κτιριακών και Η/Μ εγκαταστάσεων, τη διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου και χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, το υπόστεγο αποσκευών και τα συνοδευτικά έργα. To μυστικό ξέρετε ποιο είναι; Επειδή το κράτος ΔΕΝ είχε χρήματα γι' αυτό, δεν το συμπεριέλαβε στην προκήρυξη και έτσι το κόστος της β΄φάσης καλύφθηκε με χρηματοδότηση της Olympic Air (!!!) που καλύπτει το "άγονο" δρομολόγιο, και τοπικών επιχειρήσεων της Πάρου, υπό την αιγίδα του Δήμου Πάρου. Μάλιστα ο δήμαρχος του νησιού έχει καταφερθεί πολλές φορές εναντίον του κράτους γι' αυτό, δηλώνοντας ότι "Κινητοποιήσαμε κατοίκους, φορείς και χορηγούς, όσους τουλάχιστον έχουν αντίληψη του μεγέθους και του επείγοντος και δεν αρκούνται στο να επισημαίνουν το πρόβλημα πίνοντας το «φραπέ» τους στις παραλίες. Ναι, κάνουμε έρανο. Για να καταδείξουμε την αδυναμία του Κράτους. Για να δώσουμε λύση σε ένα θέμα που μας «καίει» όλους".
Βέβαια ο δήμαρχος έκανε την καρδιά του πέτρα και δέχτηκε τον Τσίπρα για να κόψει την κορδέλα. Ίσως ελπίζει σε κάτι - στο κάτω-κάτω δεν μπορούσε να πει και όχι...Το θέμα όμως είναι άλλο: Δεν υπάρχει λίγο τσίπα και από την ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ; Μάλλον όχι απ' ότι φαίνεται, αφού οι πρώτοι πανηγυρίζουν γιατί ξεκίνησαν ένα έργο "μισό" ενώ η κυβέρνηση (δια στόματος του Πρωθυπουργού) πέταξε τη βλακεία του ότι "νησιωτική πολιτική δεν είναι μόνο ο μειωμένος ΦΠΑ" ξεχνώντας το κλείσιμο των σχολείων, τις ελλείψεις σε γιατρούς και νοσοκόμους, τις διακομιδές στην Τουρκία, τα σαράβαλα πλοία κ.ο.κ.
Από την άλλη, έχουμε και ένα άλλο ερώτημα: Η διοίκηση της Olympic Air τι λέει για την οικειοποίηση του αεροσταθμού; Ενδιαφέρον θα είχε ν' ακούγαμε και την άποψή της...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου