"Στόχος μας είναι το 2017 να έχουμε αγώνα Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα", υποστήριξε ο πρώην υπουργός Σήφης Βαλυράκης, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής, την οποία απαρτίζουν προσωπικότητες όπως: Ο πρόεδρος της ΚΑΕ Παναθηναϊκός Δημήτρης Γιαννακόπουλος, ο εφοπλιστής Ανδρέας Ποταμιάνος, ο ο Βασίλης Αποστολόπουλος του Ομίλου "Ιατρικό Κέντρο" , ο γνωστός ορθοπεδικός πρώην ποδοσφαιριστής της ΑΕΚ Λάκης Νικολάου, ο πρώην πρόεδρος της ΕΛΠΑ Βασίλης Δεσποτόπουλος , ο λάτρης των αυτοκινήτων ιατρός πλαστικός Θ. Βουκίδης, ο επιχειρηματίας Γιώργος Λυμπεράκης, κ.α.
Σε συνέντευξη Τύπου σήμερα το πρωί, η ομάδα της Dielpis Formula 1 αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την επίτευξη του στόχου καθώς και σε όσα προτίθενται να κάνουν στο άμεσο μέλλον.
Ο κ. Παπαθεοδώρου αναφέρθηκε στην πρόταση που έχει κατατεθεί τόσο στην Κυβέρνηση –και έχει την πλήρη στήριξη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά- όσο και την FIA.
H πρόταση για την ανάδειξη της Δραπετσώνας και την δημιουργία πίστας Φ1, είναι η εξής:
Η βασική ιδέα της πρότασης αφορά ιδιωτική επένδυση με κόστος κατασκευής 780.450.000€, η οποία θα περιλαμβάνει την ευρύτερη ανάπλαση της περιοχής της Δραπετσώνας, επιφάνειας περίπου 700 στρεμμάτων, που θα γεννηθεί ένα ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:
1. Το έργο της ανάπλασης περιλαμβάνει κυρίως:
• 2 Ξενοδοχειακές μονάδες 5*
• Λιμένα ιδιωτικών σκαφών
• Πολυχώρους εμπορικής χρήσεως
• Συνεδριακούς χώρους
• Θεατρικές σκηνές
• Χοροθέατρα
• Χώρους έκθεσης έργων τέχνης
• Μουσείο Ελληνικής Μυθολογίας
• Οργανωμένος Χώρος πρασίνου
• Οργανωμένους χώρους στάθμευσης
• Διάφορες Αθλητικές δραστηριότητες
• Μικρή πίστα διεθνών προδιαγραφών για λειτουργία 365 ημερών το χρόνο
• Υδροδιάδρομο υδροπλάνων (σύνδεση Πειραιά με νησιά και λίμνες)
• Ελικοδρόμια κ.α.
2. Τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου έχει αναλάβει και ολοκληρώσει η Deloitte.
Με βάση αυτήν την μελέτη εκτιμάται ότι:
2.1) Το συνολικό κόστος κατασκευής του αναπτυξιακού αυτού σχεδιασμού ανέρχεται στο ποσό των 680.450.000€
2.2) Το 25% από το συνολικό ποσό θα καλυφθεί από κονδύλια ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από ιδιωτικά κεφάλαια και δανεισμό.
2.3) Η απορροφητικότητα του έργου είναι 20% για το πρώτο έτος, 35% για το δεύτερο και 45% για το τρίτο.
2.4) Κατά η διάρκεια της κατασκευής θα απασχοληθούν 8.500 εργαζόμενοι, εντός του εργοταξίου και πληθώρα άλλων στους χώρους παρασκευής των υλικών που θα απαιτούνται για τη παραγωγή τους.
2.5) Για τη λειτουργία του έργου συνολικά θα απασχολούνται 4.640 άτομα ενώ κατά τη χρονική περίοδο των αγώνων και για 45 ημέρες συνολικά θα απασχολούνται επί πλέον τουλάχιστον 2.500 άτομα.
2.6) Η περίοδος αποπληρωμής του έργου έχει με πολύ μετριοπαθείς παραμέτρους υπολογισθεί στα 9 έτη, τα οποία για το ύψος της επένδυσης που είναι υψηλό (780.450.000€), χαρακτηρίζεται άκρως δελεαστικό.
3. Η μελέτη για τα συστήματα ασφαλείας της πίστας έχουν γίνει από την APEX.
4. Η γενική πρόταση του DielpisFormula1 για τη λειτουργία της πίστας από ιδιώτες στην χώρα μας και ο σχεδιασμός που έχει προταθεί, έχει γίνει κατ' αρχήν αποδεκτός από FIA και Bernie Ecclestone.
5. Οι αγώνες F1, θα γίνονται μια φορά κάθε χρόνο στην χώρα μας και θα διαρκούν 3 ημέρες (Παρασκευή με Κυριακή), κατά την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου, εφόσον αυτό μας ανατεθεί.
6. Ο αριθμός των θεατών που παρακολουθούν τους αγώνες, μέσα από τις πίστες, ανέρχονται από 100 έως 160.000, σε κάθε αγώνα. Στην δική μας πρόταση προβλέπονται 125.000 θέσεις.
7. Η τηλεθέαση σε κάθε αγώνα ανέρχεται από 300.000.000 έως 1.500.000.000.
8. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων F1 περιλαμβάνει, αυτή τη στιγμή, 19 πίστες με αντίστοιχο αριθμό αγώνων
9. Τα κέρδη από μια τέτοια διοργάνωση προέρχονται από την προβολή της χώρας μας στα διεθνή μέσα, την μεγάλη αύξηση του τουρισμού καθώς και την ένταξη της χώρας σε ένα νέο είδος επιστημονικής έρευνας, ανάπτυξης και παράλληλων επενδύσεων.
10. Η πίστα αγώνων F1 θα αποτελείται από 70% υπάρχουσας οδοποιίας και το υπόλοιπο 30% θα διέρχεται από την έκταση των 700 στρεμμάτων που προαναφέρθηκε, όπως Shanghai, Monte Carlo, Σεβίλλη, Abu Dhabi κ.α.
*** Το συμβόλαιο για τη διεξαγωγή αγώνα Φόρμουλα 1 είναι τουλάχιστον 60.000.000 ευρώ. Αν και όπως διευκρίνισε ο πολιτικός μηχανικός Θανάσης Παπαθεοδώρου, στην περίπτωση χωρών όπως η Ελλάδα, το ποσό θα είναι μικρότερο ακόμη και των 45.000.000 ευρώ.
Σχόλιο: Η είδηση αποτελεί όνειρο για τους φίλους του αυτοκινήτου: αγώνας Φόρμουλα 1 στην χώρα μας. Ακούγεται μαγικό και διαβάζοντας την πρόταση καταλαβαίνει κανείς το γιατί: τεράστιο κόστος, υποδομές που ξεπερνούν τις δυνατότητες της περιοχής και μια προσπάθεια ώστε τα πάντα να φανούν "λογικά" και "διαχειρήσιμα" ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι. Τα προβλήματα της πρότασης πολλά: καταρχήν σε μια πρόταση κόστους 780 εκατομμυρίων ευρώ το να ζητηθούν από το ΕΣΠΑ (στο οποίο πρέπει η πρόταση να κατατεθεί και να εγκριθεί) 195 εκατομμύρια με τη μία, δεν ακούγεται εύκολο ούτε πραγματοποιήσιμο (δεδομένης μάλιστα της υψηλής εθνικής συμμετοχής σ' αυτό από μια χώρα που δεν έχει χρήματα ούτε για χαρτί υγείας στα νοσοκομεία). Σημαντικό δε το γεγονός ότι παρότι ακούσαμε για "κεφάλαια και δανεισμό" δεν μάθαμε ούτε το ποιος είναι πίσω από το έργο, ούτε ποιος θα δανείσει. Ελληνικές τράπεζες (δηλ. το κράτος); Δύσκολο γιατί το ποσό είναι τεράστιο για να λάβει κάποιος το ρίσκο... Κατά δεύτερον μας φαίνεται περίεργο το ότι κάποια κομμάτια της επένδυσης που υπήρχαν στο δελτίο τύπου που προηγήθηκε της παρουσίασης (βλέπε καζίνο), δεν υπάρχουν στα φυλλάδια που συνόδευσαν τη συνέντευξη τύπου. Μπορεί η χώρα να έχει τα χάλια της και να ζητάει επενδύσεις αλλά άδειες και μελέτες για καζίνο, ξενοδοχεία 5άστερα κ.λπ. δεν είναι εύκολο να γίνουν. Τρίτον οι υποδομές αυτές δεν μπορεί να στηρίζονται σε έναν αγώνα τριών ημερών, μια φορά τον χρόνο. Κανείς δε χτίζει 5άστερα ξενοδοχεία και μαρίνες για κάτι τέτοιο. Άρα πρέπει να γίνουν πολλά για να υπάρξει βιωσιμότητα σε βάθος χρόνου, ιδιαίτερα γνωρίζοντας ότι οι αγώνες δεν είναι αιώνιως στο καλεντάρι της Φόρμουλα 1 (και το παράδειγμα της Τουρκίας είναι χαρακτηριστικό). Τέταρτον οι θέσεις εργασίας που αναφέρονται ακόμα και αν είναι υπερεκτιμένες αριθμητικά δε δικαιολογούν το τεράστιο κόστος για τον κρατικό κορβανά (195 εκ. / 5000 = 39000 ευρώ η θέση) δεδομένης του ρίσκου που υπάρχει ώστε η πίστα να μείνει "άδεια" μετά από λίγο καιρό. Πέμπτον, δεν μας μίλησε κανείς για το τι ρόλο θα έχει ο Δήμος, ποια θα είναι η συνεισφορά του, πως θα υπάρξει προστασία της δημόσιας περιουσίας και ποιος θα πληρώσει τις απαλλοτριώσεις (και σε τι κόστος). Και τέλος η ομάδα που παρουσιάζεται πίσω από την ιδέα (Τζανής, Βαλυράκης, Ποταμιάνος, Αποστολόπουλος, Νικολάου) δεν εμπνέει ιδιαίτερης εμπιστοσύνης για τη διαφάνεια του έργου...
Σε συνέντευξη Τύπου σήμερα το πρωί, η ομάδα της Dielpis Formula 1 αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την επίτευξη του στόχου καθώς και σε όσα προτίθενται να κάνουν στο άμεσο μέλλον.
Ο κ. Παπαθεοδώρου αναφέρθηκε στην πρόταση που έχει κατατεθεί τόσο στην Κυβέρνηση –και έχει την πλήρη στήριξη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά- όσο και την FIA.
H πρόταση για την ανάδειξη της Δραπετσώνας και την δημιουργία πίστας Φ1, είναι η εξής:
Η βασική ιδέα της πρότασης αφορά ιδιωτική επένδυση με κόστος κατασκευής 780.450.000€, η οποία θα περιλαμβάνει την ευρύτερη ανάπλαση της περιοχής της Δραπετσώνας, επιφάνειας περίπου 700 στρεμμάτων, που θα γεννηθεί ένα ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:
1. Το έργο της ανάπλασης περιλαμβάνει κυρίως:
• 2 Ξενοδοχειακές μονάδες 5*
• Λιμένα ιδιωτικών σκαφών
• Πολυχώρους εμπορικής χρήσεως
• Συνεδριακούς χώρους
• Θεατρικές σκηνές
• Χοροθέατρα
• Χώρους έκθεσης έργων τέχνης
• Μουσείο Ελληνικής Μυθολογίας
• Οργανωμένος Χώρος πρασίνου
• Οργανωμένους χώρους στάθμευσης
• Διάφορες Αθλητικές δραστηριότητες
• Μικρή πίστα διεθνών προδιαγραφών για λειτουργία 365 ημερών το χρόνο
• Υδροδιάδρομο υδροπλάνων (σύνδεση Πειραιά με νησιά και λίμνες)
• Ελικοδρόμια κ.α.
2. Τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου έχει αναλάβει και ολοκληρώσει η Deloitte.
Με βάση αυτήν την μελέτη εκτιμάται ότι:
2.1) Το συνολικό κόστος κατασκευής του αναπτυξιακού αυτού σχεδιασμού ανέρχεται στο ποσό των 680.450.000€
2.2) Το 25% από το συνολικό ποσό θα καλυφθεί από κονδύλια ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από ιδιωτικά κεφάλαια και δανεισμό.
2.3) Η απορροφητικότητα του έργου είναι 20% για το πρώτο έτος, 35% για το δεύτερο και 45% για το τρίτο.
2.4) Κατά η διάρκεια της κατασκευής θα απασχοληθούν 8.500 εργαζόμενοι, εντός του εργοταξίου και πληθώρα άλλων στους χώρους παρασκευής των υλικών που θα απαιτούνται για τη παραγωγή τους.
2.5) Για τη λειτουργία του έργου συνολικά θα απασχολούνται 4.640 άτομα ενώ κατά τη χρονική περίοδο των αγώνων και για 45 ημέρες συνολικά θα απασχολούνται επί πλέον τουλάχιστον 2.500 άτομα.
2.6) Η περίοδος αποπληρωμής του έργου έχει με πολύ μετριοπαθείς παραμέτρους υπολογισθεί στα 9 έτη, τα οποία για το ύψος της επένδυσης που είναι υψηλό (780.450.000€), χαρακτηρίζεται άκρως δελεαστικό.
3. Η μελέτη για τα συστήματα ασφαλείας της πίστας έχουν γίνει από την APEX.
4. Η γενική πρόταση του DielpisFormula1 για τη λειτουργία της πίστας από ιδιώτες στην χώρα μας και ο σχεδιασμός που έχει προταθεί, έχει γίνει κατ' αρχήν αποδεκτός από FIA και Bernie Ecclestone.
5. Οι αγώνες F1, θα γίνονται μια φορά κάθε χρόνο στην χώρα μας και θα διαρκούν 3 ημέρες (Παρασκευή με Κυριακή), κατά την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου, εφόσον αυτό μας ανατεθεί.
6. Ο αριθμός των θεατών που παρακολουθούν τους αγώνες, μέσα από τις πίστες, ανέρχονται από 100 έως 160.000, σε κάθε αγώνα. Στην δική μας πρόταση προβλέπονται 125.000 θέσεις.
7. Η τηλεθέαση σε κάθε αγώνα ανέρχεται από 300.000.000 έως 1.500.000.000.
8. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων F1 περιλαμβάνει, αυτή τη στιγμή, 19 πίστες με αντίστοιχο αριθμό αγώνων
9. Τα κέρδη από μια τέτοια διοργάνωση προέρχονται από την προβολή της χώρας μας στα διεθνή μέσα, την μεγάλη αύξηση του τουρισμού καθώς και την ένταξη της χώρας σε ένα νέο είδος επιστημονικής έρευνας, ανάπτυξης και παράλληλων επενδύσεων.
10. Η πίστα αγώνων F1 θα αποτελείται από 70% υπάρχουσας οδοποιίας και το υπόλοιπο 30% θα διέρχεται από την έκταση των 700 στρεμμάτων που προαναφέρθηκε, όπως Shanghai, Monte Carlo, Σεβίλλη, Abu Dhabi κ.α.
*** Το συμβόλαιο για τη διεξαγωγή αγώνα Φόρμουλα 1 είναι τουλάχιστον 60.000.000 ευρώ. Αν και όπως διευκρίνισε ο πολιτικός μηχανικός Θανάσης Παπαθεοδώρου, στην περίπτωση χωρών όπως η Ελλάδα, το ποσό θα είναι μικρότερο ακόμη και των 45.000.000 ευρώ.
Σχόλιο: Η είδηση αποτελεί όνειρο για τους φίλους του αυτοκινήτου: αγώνας Φόρμουλα 1 στην χώρα μας. Ακούγεται μαγικό και διαβάζοντας την πρόταση καταλαβαίνει κανείς το γιατί: τεράστιο κόστος, υποδομές που ξεπερνούν τις δυνατότητες της περιοχής και μια προσπάθεια ώστε τα πάντα να φανούν "λογικά" και "διαχειρήσιμα" ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι. Τα προβλήματα της πρότασης πολλά: καταρχήν σε μια πρόταση κόστους 780 εκατομμυρίων ευρώ το να ζητηθούν από το ΕΣΠΑ (στο οποίο πρέπει η πρόταση να κατατεθεί και να εγκριθεί) 195 εκατομμύρια με τη μία, δεν ακούγεται εύκολο ούτε πραγματοποιήσιμο (δεδομένης μάλιστα της υψηλής εθνικής συμμετοχής σ' αυτό από μια χώρα που δεν έχει χρήματα ούτε για χαρτί υγείας στα νοσοκομεία). Σημαντικό δε το γεγονός ότι παρότι ακούσαμε για "κεφάλαια και δανεισμό" δεν μάθαμε ούτε το ποιος είναι πίσω από το έργο, ούτε ποιος θα δανείσει. Ελληνικές τράπεζες (δηλ. το κράτος); Δύσκολο γιατί το ποσό είναι τεράστιο για να λάβει κάποιος το ρίσκο... Κατά δεύτερον μας φαίνεται περίεργο το ότι κάποια κομμάτια της επένδυσης που υπήρχαν στο δελτίο τύπου που προηγήθηκε της παρουσίασης (βλέπε καζίνο), δεν υπάρχουν στα φυλλάδια που συνόδευσαν τη συνέντευξη τύπου. Μπορεί η χώρα να έχει τα χάλια της και να ζητάει επενδύσεις αλλά άδειες και μελέτες για καζίνο, ξενοδοχεία 5άστερα κ.λπ. δεν είναι εύκολο να γίνουν. Τρίτον οι υποδομές αυτές δεν μπορεί να στηρίζονται σε έναν αγώνα τριών ημερών, μια φορά τον χρόνο. Κανείς δε χτίζει 5άστερα ξενοδοχεία και μαρίνες για κάτι τέτοιο. Άρα πρέπει να γίνουν πολλά για να υπάρξει βιωσιμότητα σε βάθος χρόνου, ιδιαίτερα γνωρίζοντας ότι οι αγώνες δεν είναι αιώνιως στο καλεντάρι της Φόρμουλα 1 (και το παράδειγμα της Τουρκίας είναι χαρακτηριστικό). Τέταρτον οι θέσεις εργασίας που αναφέρονται ακόμα και αν είναι υπερεκτιμένες αριθμητικά δε δικαιολογούν το τεράστιο κόστος για τον κρατικό κορβανά (195 εκ. / 5000 = 39000 ευρώ η θέση) δεδομένης του ρίσκου που υπάρχει ώστε η πίστα να μείνει "άδεια" μετά από λίγο καιρό. Πέμπτον, δεν μας μίλησε κανείς για το τι ρόλο θα έχει ο Δήμος, ποια θα είναι η συνεισφορά του, πως θα υπάρξει προστασία της δημόσιας περιουσίας και ποιος θα πληρώσει τις απαλλοτριώσεις (και σε τι κόστος). Και τέλος η ομάδα που παρουσιάζεται πίσω από την ιδέα (Τζανής, Βαλυράκης, Ποταμιάνος, Αποστολόπουλος, Νικολάου) δεν εμπνέει ιδιαίτερης εμπιστοσύνης για τη διαφάνεια του έργου...
Υπάρχουν καλά; Ναι αλλά υπάρχουν και πολλά αν...Αν υπάρχει όντως κάποιος με "ζεστό" χρήμα που ενδιαφέρεται να επενδύσει είναι σημαντικό που η Δραπετσώνα μπαίνει στο "προσκήνιο". Αν υπάρχει προγραμματισμός ώστε η πίστα να χρησιμοποιηθεί και γι' άλλους διεθνείς αγώνες (που / ποιος / πότε όμως;), τότε ίσως το έργο γίνει βιώσιμο. Αν όντως γίνει η πίστα και όντως γίνονται αγώνες και όντως αυτοί προσελκύσουν τουρίστες, αυτό θα γίνει σε μια περιοχή υποβαθμισμένη...Αλλά μέχρι τότε βλέπουμε και περιμένουμε...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου