Μια βόλτα στις μεγάλες πόλεις της χώρας μας αρκεί για να μας πείσει για την αλλαγή στην αγορά: τα ενεχυροδανειστήρια, που μέχρι πρόσφατα είχαν περιοριστεί σε 2-3 μεγάλα αστικά κέντρα, τώρα τείνουν να καταλάβουν κεντρικά καταστήματα παντού, σημάδι της αλλαγής των καιρών. Η παρουσία τους όμως δυστυχώς δεν περιορίζεται στην αγορά κοσμημάτων ή αντικειμένων αξίας - αλλά όπως φαίνεται και από το ρεπορτάζ επεκτείνεται και σε άλλες δραστηριότητες:
Και για να μην ξεχνιόμαστε... Το θέμα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων το έχουμε συζητήσει στο παρελθόν εδώ, ενώ για τη στάση των μεγαλυτέρων ΜΜΕ (και το πως διαστρεβλώνουν τις ειδήσεις) επίσης έχουμε κάνει ειδική αναφορά. Σ' αυτήν αρχικά υπήρχε υπόσχεση ότι θα εξαιρούνταν οι εκπαιδευτικοί, η οποία αναιρέθηκε στη συνέχεια. Τα κριτήρια της αξιολόγησής τους ανακοινώθηκαν και ακολουθούν. Έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού είναι τελείως υποκειμενικά και γι' αυτό και είναι ανοιχτά σε αντεκδικήσεις και κομματικές διευκολύνσεις:
1. Στην κατηγορία Εκπαιδευτικό Περιβάλλον κριτήρια είναι:
*διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, *παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, *οργάνωση της σχολικής μονάδας
2. Στην κατηγορία Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία της Διδασκαλίας τα κριτήρια είναι:
*βαθμός πρόσληψης των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών, *στόχοι και περιεχόμενο
*διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα
3. Στην κατηγορία Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών τα κριτήρια είναι:
*προετοιμασία των μαθητών για τη διδασκαλία, *διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα
*εμπέδωση νέας γνώσης, αξιολόγηση μαθητών
4. Η κατηγορία Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια περιλαμβάνει τα κριτήρια:
*τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, *συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, *επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς
5. Στην κατηγορία Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού ως κριτήρια ορίζονται: *τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη, *επαγγελματική ανάπτυξη.
Πηγή ειδήσεων: "Real News", "Υπουργείο Παιδείας" / Πως απέκτησε τη συχνότητα του ΣΚΑΊ ο Αλαφούζος; Το παρασκήνιο της ιστορίας και τα περίεργα της υπόθεσης αναφέρονται εδώ.
Και για να μην ξεχνιόμαστε... Το θέμα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων το έχουμε συζητήσει στο παρελθόν εδώ, ενώ για τη στάση των μεγαλυτέρων ΜΜΕ (και το πως διαστρεβλώνουν τις ειδήσεις) επίσης έχουμε κάνει ειδική αναφορά. Σ' αυτήν αρχικά υπήρχε υπόσχεση ότι θα εξαιρούνταν οι εκπαιδευτικοί, η οποία αναιρέθηκε στη συνέχεια. Τα κριτήρια της αξιολόγησής τους ανακοινώθηκαν και ακολουθούν. Έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού είναι τελείως υποκειμενικά και γι' αυτό και είναι ανοιχτά σε αντεκδικήσεις και κομματικές διευκολύνσεις:
1. Στην κατηγορία Εκπαιδευτικό Περιβάλλον κριτήρια είναι:
*διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, *παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, *οργάνωση της σχολικής μονάδας
2. Στην κατηγορία Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία της Διδασκαλίας τα κριτήρια είναι:
*βαθμός πρόσληψης των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών, *στόχοι και περιεχόμενο
*διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα
3. Στην κατηγορία Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών τα κριτήρια είναι:
*προετοιμασία των μαθητών για τη διδασκαλία, *διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα
*εμπέδωση νέας γνώσης, αξιολόγηση μαθητών
4. Η κατηγορία Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια περιλαμβάνει τα κριτήρια:
*τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, *συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, *επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς
5. Στην κατηγορία Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού ως κριτήρια ορίζονται: *τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη, *επαγγελματική ανάπτυξη.
Πηγή ειδήσεων: "Real News", "Υπουργείο Παιδείας" / Πως απέκτησε τη συχνότητα του ΣΚΑΊ ο Αλαφούζος; Το παρασκήνιο της ιστορίας και τα περίεργα της υπόθεσης αναφέρονται εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου