Είδηση: Απαλλάσσονται από την έκτακτη εισφορά που θα επιβληθεί σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο το οποίο συζητείται στη Βουλή, τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, όπως προβλέπεται σε τροπολογία που κατατέθηκε τη Δευτέρα στο ίδιο νομοσχέδιο με την οποία αποσύρεται επίσης το άρθρο που προβλέπει τους πρόσθετους φόρους για εικονικά τιμολόγια.
Σημειώνεται ότι με τροπολογία που είχε περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο προβλέπονταν η επιβολή έκτακτης εισφοράς 5-10% μεταξύ άλλων σε κατόχους ΙΧ αυτοκινήτων καθώς και σκαφών αναψυχής, πισινών κ.ά.
Σύμφωνα με τη νέα προσθήκη του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, η προβλεπόμενη έκτακτη κλιμακωτή εισφορά για τέσσερα χρόνια, επί του συνολικού ετήσιου ποσού εισαγόμενου συναλλάγματος, θα επιβάλλεται στις εταιρείες παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων (όπως ναύλωσης, ασφάλισης, μεσιτείας, αγοραπωλησιών) και όχι στις εταιρείες που διαχειρίζονται ή εκμεταλλεύονται πλοία υπό ελληνική ή ξένη σημαία και έχουν εγκατασταθεί στη χώρα μας.
Από τη ρύθμιση, που βρίσκεται στο άρθρο 45, μεταξύ των νομοθετικών ρυθμίσεων οι οποίες συζητούνται σήμερα στη Βουλή, εξαιρούνται επίσης οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες.
Σχόλιο: Την ίδια ώρα λοιπόν που οι φόροι για τον "λαουτζίκο" αυξάνονται με βάση το πρόσφατα ψηφισθέν φορολογικό νομοσχέδιο, που η οικογένεια και η μικρομεσαία ιδιοκτησία ποινικοποιούνται ουσιαστικά, οι κάτοχοι μεγάλων σκαφών - αναψυχής και όχι μόνο - συνεχίζουν να χαίρουν εκείνης της ασυλίας που απολαμβάνουν και οι εφοπλιστές. Προφανώς το κράτος θεωρεί ότι δεν χρειάζεται να πληρώνουν επιπλέον φόρους γιατί ήδη προσφέρουν πολλά... Εμείς πάντως είχαμε κατά νου διαφορετική "ίση κατανομή", αλλά μάλλον δε γνώρίζουμε αρκετά για να κρίνουμε...
Και για να μην ξεχνιόμαστε... Στην επιλογή του Φαλήρου για την κατασκευή του λιμανιού για τα κρουαζιερόπλοια προσανατολίζεται η κυβέρνηση, προκειμένου να παίξει ρόλο στην ανάπτυξη - κλειδί της εθνικής οικονομίας, όπως παρουσιάζουν σε δημοσίευμά τους "Τα Νέα".
Σημειώνεται ότι με τροπολογία που είχε περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο προβλέπονταν η επιβολή έκτακτης εισφοράς 5-10% μεταξύ άλλων σε κατόχους ΙΧ αυτοκινήτων καθώς και σκαφών αναψυχής, πισινών κ.ά.
Σύμφωνα με τη νέα προσθήκη του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, η προβλεπόμενη έκτακτη κλιμακωτή εισφορά για τέσσερα χρόνια, επί του συνολικού ετήσιου ποσού εισαγόμενου συναλλάγματος, θα επιβάλλεται στις εταιρείες παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων (όπως ναύλωσης, ασφάλισης, μεσιτείας, αγοραπωλησιών) και όχι στις εταιρείες που διαχειρίζονται ή εκμεταλλεύονται πλοία υπό ελληνική ή ξένη σημαία και έχουν εγκατασταθεί στη χώρα μας.
Από τη ρύθμιση, που βρίσκεται στο άρθρο 45, μεταξύ των νομοθετικών ρυθμίσεων οι οποίες συζητούνται σήμερα στη Βουλή, εξαιρούνται επίσης οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες.
Σχόλιο: Την ίδια ώρα λοιπόν που οι φόροι για τον "λαουτζίκο" αυξάνονται με βάση το πρόσφατα ψηφισθέν φορολογικό νομοσχέδιο, που η οικογένεια και η μικρομεσαία ιδιοκτησία ποινικοποιούνται ουσιαστικά, οι κάτοχοι μεγάλων σκαφών - αναψυχής και όχι μόνο - συνεχίζουν να χαίρουν εκείνης της ασυλίας που απολαμβάνουν και οι εφοπλιστές. Προφανώς το κράτος θεωρεί ότι δεν χρειάζεται να πληρώνουν επιπλέον φόρους γιατί ήδη προσφέρουν πολλά... Εμείς πάντως είχαμε κατά νου διαφορετική "ίση κατανομή", αλλά μάλλον δε γνώρίζουμε αρκετά για να κρίνουμε...
Και για να μην ξεχνιόμαστε... Στην επιλογή του Φαλήρου για την κατασκευή του λιμανιού για τα κρουαζιερόπλοια προσανατολίζεται η κυβέρνηση, προκειμένου να παίξει ρόλο στην ανάπτυξη - κλειδί της εθνικής οικονομίας, όπως παρουσιάζουν σε δημοσίευμά τους "Τα Νέα".
Η Ελλάδα είναι τρίτη σε αφίξεις, κατατάσσεται έκτη σε έσοδα από την κρουαζιέρα, επειδή τα λιμάνια της χρησιμοποιούνται μόνο ως μέσα διέλευσης και όχι ως λιμάνια αφετηρίας και επιστροφής για κρουαζιέρες. Ήδη και ενώ οι κυβερνητικές αποφάσεις για το Φάληρο είναι σχεδόν δεδομένες, έχουν εμφανιστεί οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι για να συμμετάσχουν στην κατασκευή, χρηματοδότηση αλλά και εκμετάλλευση του έργου. Το πρώτο όνομα που έχει πάρει από το Μέγαρο Μαξίμου ανεπίσημη δέσμευση ότι θα έχει τη δική του προβλήματα στο νέο λιμάνι είναι η Carnival, ο μεγαλύτερος όμιλος κρουαζιέρας στο κόσμο και ένας από τους καλύτερους πελάτες των ελληνικών λιμανιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου και συναρμόδια υπουργεία, έχουν βολιδοσκοπηθεί και άλλοι όμιλοι κρουαζιέρας, οι οποίοι απάντησαν ότι περιμένουν να ανακοινωθούν περισσότερα στοιχεία για το νέο λιμάνι και στη συνέχεια, θα αποφασίσουν. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι εταιρίες θέλουν και πιέζουν για τη δημιουργία λιμανιού για κρουαζιερόπλοια, καθώς όπως υποστηρίζουν ο Πειραιάς είναι ήδη κορεσμένος, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στις εισόδους και εξόδους από το λιμάνι των πλοίων της κρουαζιέρας. Τα κυβερνητικά σχέδια αναμένεται να οριστικοποιηθούν και να συγκεκριμενοποιηθούν μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα ήθελαν να υπάρξουν κινήσεις που θα αποδυνάμωναν την σημαντική αξία του λιμανιού του Πειραιά (βέβαια σε κάτι τέτοιο δε βοηθά και η διασπορά φημών όπως αυτή που συζητάμε σ' αυτή την ανάρτηση - αλλά μάλλον οι "φωτεινές προσωπικότητες" του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης θεωρούν ότι οι ξένοι "επενδυτές" δε διαβάζουν εφημερίδες ή δεν έχουν ίντερνετ).
Από την άλλη, η κυβέρνηση του λιμανιού του Πειραιά έχει άμεσα προκηρύξιμο τον διεθνή διαγωνισμό για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας από 11 θέσεις ελλιμενισμού που διαθέτει σήμερα σε 17 θέσεις. Μάλιστα, το έργο έχει ενταχθεί ήδη και στο ΕΣΠΑ
Έτσι λοιπόν αντί να χρησιμοποιήσουμε ένα από τα υπάρχοντα λιμάνια της χώρας για τα κρουαζιερόπλοια και να προωθήσουμε αναπτυξιακά έργα εκεί που πραγματικά χρειάζονται, δηλαδή στην περιφέρεια, αποφασίζουμε ως χώρα να επιβαρύνουμε επιπλέον την Αττική με ένα νέο λιμάνι (που θα συναγωνίζεται τα μεγαλύτερα υπάρχοντα δηλ. του Πειραιά και του Λαυρίου), το οποίο θα κοστίσει χρήματα που ΔΕΝ υπάρχουν, ενώ θα επιβαρύνει περιβαλλοντικά μια περιοχή που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ είναι κοντά σε προστατευόμενες περιοχές.
Και όλα αυτά γιατί κάποιοι, παραβλέποντας τις μελέτες που το ίδιο το ελληνικό Δημόσιο έχει παραγγείλει και πληρώσει, οι οποίες τονίζουν την ανάγκη ανάπτυξης των υπαρχόντων και όχι την προσθήκη νέων, προτιμούν να ευχαριστήσουν ορισμένους κύκλους που ονειρεύονται δημόσια έργα εντός Αττικής - τα οποία αργότερα θα εκμεταλλευτούν.
To πιο εκνευριστικό πάντως είναι η εξ αρχής "υπόσχεση" μόνιμων θέσεων και δεσπόζουσας θέσης σε εταιρείες, κάτι που στον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο γίνεται με διεθνείς διαγωνισμούς και όχι "στο μιλητό". Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες σε μια χώρα που ψηφίζει με τη διαδικασία του κατεπείγοντος την παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας...
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου και συναρμόδια υπουργεία, έχουν βολιδοσκοπηθεί και άλλοι όμιλοι κρουαζιέρας, οι οποίοι απάντησαν ότι περιμένουν να ανακοινωθούν περισσότερα στοιχεία για το νέο λιμάνι και στη συνέχεια, θα αποφασίσουν. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι εταιρίες θέλουν και πιέζουν για τη δημιουργία λιμανιού για κρουαζιερόπλοια, καθώς όπως υποστηρίζουν ο Πειραιάς είναι ήδη κορεσμένος, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στις εισόδους και εξόδους από το λιμάνι των πλοίων της κρουαζιέρας. Τα κυβερνητικά σχέδια αναμένεται να οριστικοποιηθούν και να συγκεκριμενοποιηθούν μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα ήθελαν να υπάρξουν κινήσεις που θα αποδυνάμωναν την σημαντική αξία του λιμανιού του Πειραιά (βέβαια σε κάτι τέτοιο δε βοηθά και η διασπορά φημών όπως αυτή που συζητάμε σ' αυτή την ανάρτηση - αλλά μάλλον οι "φωτεινές προσωπικότητες" του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης θεωρούν ότι οι ξένοι "επενδυτές" δε διαβάζουν εφημερίδες ή δεν έχουν ίντερνετ).
Από την άλλη, η κυβέρνηση του λιμανιού του Πειραιά έχει άμεσα προκηρύξιμο τον διεθνή διαγωνισμό για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας από 11 θέσεις ελλιμενισμού που διαθέτει σήμερα σε 17 θέσεις. Μάλιστα, το έργο έχει ενταχθεί ήδη και στο ΕΣΠΑ
Έτσι λοιπόν αντί να χρησιμοποιήσουμε ένα από τα υπάρχοντα λιμάνια της χώρας για τα κρουαζιερόπλοια και να προωθήσουμε αναπτυξιακά έργα εκεί που πραγματικά χρειάζονται, δηλαδή στην περιφέρεια, αποφασίζουμε ως χώρα να επιβαρύνουμε επιπλέον την Αττική με ένα νέο λιμάνι (που θα συναγωνίζεται τα μεγαλύτερα υπάρχοντα δηλ. του Πειραιά και του Λαυρίου), το οποίο θα κοστίσει χρήματα που ΔΕΝ υπάρχουν, ενώ θα επιβαρύνει περιβαλλοντικά μια περιοχή που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ είναι κοντά σε προστατευόμενες περιοχές.
Και όλα αυτά γιατί κάποιοι, παραβλέποντας τις μελέτες που το ίδιο το ελληνικό Δημόσιο έχει παραγγείλει και πληρώσει, οι οποίες τονίζουν την ανάγκη ανάπτυξης των υπαρχόντων και όχι την προσθήκη νέων, προτιμούν να ευχαριστήσουν ορισμένους κύκλους που ονειρεύονται δημόσια έργα εντός Αττικής - τα οποία αργότερα θα εκμεταλλευτούν.
To πιο εκνευριστικό πάντως είναι η εξ αρχής "υπόσχεση" μόνιμων θέσεων και δεσπόζουσας θέσης σε εταιρείες, κάτι που στον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο γίνεται με διεθνείς διαγωνισμούς και όχι "στο μιλητό". Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες σε μια χώρα που ψηφίζει με τη διαδικασία του κατεπείγοντος την παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου