Είδηση: Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) ενέκρινε την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αξιοποίηση 28 ακινήτων του Δημοσίου με την μέθοδο της πώλησης και επανεκμίσθωσης (sale & lease back). Αναμεσά τους περιλαμβάνονται τα κτίρια των υπουργείων Πολιτισμού (στην οδό Μπουμπουλίνας, κτίριο του 1931) και τα κτίρια των υπουργείων Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Υγείας και Παιδείας. Τελικά εξαιρέθηκαν, παρ' ότι ήταν στον αρχικό σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, τα κτίρια του υπουργείου Εξωτερικών απέναντι από τη Βουλή.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, «η αξιοποίηση τους, πέρα από το οικονομικό όφελος, θα επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην λειτουργικότητά τους, ενώ η μεταστέγαση δημόσιων φορέων στα ακίνητα της Θηβών και της Λεωφόρου Κηφισίας που παρέμεναν αναξιοποίητα για πολύ καιρό θα βελτιώσει την αποδοτικότητα των υπηρεσιών του Δημοσίου».
Σύμφωνα με "Το Βήμα", τα 28 κτίρια είναι τα εξής:
Σχόλιο: Κοιτάζοντας το κατάλογο των ακινήτων που ετοιμάζονται να πωληθούν, μας έρχεται στο μυαλό η (επί Σημίτη) προσπάθεια "εξορθολογισμού" των εξόδων της Ολυμπιακής Αεροπορίας κατά την οποία ξεπουλήθηκαν όλα τα σημαντικά ακίνητα της εταιρείας (όπως ο ουρανοξύστης στην 5η Λεωφόρο στην Ν.Υόρκη, το κτίριο στο κεντρικό Λονδίνο κ.ά) έναντι πινακίου φακής - ήταν η αρχή του τέλους της, αφού οι αλλαγές έμειναν μόνο στην εκποίηση των ακινήτων.
Το να πωλούνται ακίνητα στο εξωτερικό, ενώ οι ανάγκες χρήσης τους υπάρχουν είναι τουλάχιστον αφελές, μη πούμε βλακώδες. Π.χ. το προξενείο στο Λονδίνο θα πάψει να υπάρχει; Φυσικά και όχι. Αν πωληθεί το ιδιόκτητο ακίνητο σε μια από τις πιο ακριβές περιοχές του Λονδίνου, που εδρεύουν όλες οι πρεσβείες των μεγάλων χωρών, δεν θ' αναγκαστεί η χώρα μας να νοικιάσει ένα ακίνητο - αντάξιο μιας ευρωπαϊκής χώρας και μιας όλο και περισσότερο αυξανόμενης ελληνικής κοινότητας στην Μ.Βρετανία; Σαφέστατα. Άρα, εκτός και αν το ακίνητο βρεθεί σε κάποια από τις πλέον υποβαθμισμένες περιοχές του Λονδίνου (δίπλα σε τεκέδες και σπίτια με κόκκινα φανάρια) ή συστεγαστεί τότε τα έξοδα ενοικίασης θα εξανεμίσουν σε μια 10ετία τα οφέλη της πώλησης. Εκτός βέβαια και αν το κράτος σκοπεύει ν' αυτοκαταργηθεί εντός αυτού του διαστήματος οπότε πράττει σωστά. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες πόλεις και χώρες για τις οποίες προωθούνται εκποιήσεις.
Για τα υπόλοιπα ακίνητα, δεν θα είχαμε αντίρρηση αν δεν είχε ακολουθηθεί η αφελής λύση "πώλησης και ενοικίασης" που θα ωφελήσει απλώς τους αγοραστές, αφού θα έχουν σίγουρους ενοικιαστές για χρόνια. Το κράτος δεν θα μπορεί μονομερώς να μειώνει το ενοίκιο για πάντα (όπως έκανε πρόσφατα) και απλώς θα επέλθει μια οικονομική αφαίμαξη: το "sale and leaseback" δημιουργήθηκε ως λογιστικό κόλπο από εταιρείες που ήθελαν να εμφανίσουν κέρδη στους ισολογισμούς τους - αν δε συνέφεραν τους αγοραστές, αυτοί απλώς δε θα υπήρχαν.
Η μοναδική εξαίρεση σ' αυτή την θέση μας είναι το κτίριο της οδού Μπουμπουλίνας. Η αγορά του (επί υπουργείας Μερκούρη) είχε συμβολικό χαρακτήρα - και ήταν μια κίνηση εξαγνισμού του, λόγω της χρήσης του ως κέντρο βασανισμού σε διάφορες περιόδους. Γι' αυτό και μόνο έχουμε ως έθνος υποχρέωση να το διατηρήσουμε υπό κρατική ιδιοκτησία. Αλλά αυτό, όπως και πολλά άλλα είναι λεπτομέρειες, για τους εγχώριους και αλλοδαπούς τροϊκανούς.
Και για να μην ξεχνιόμαστε...Δεν είναι μόνο τα κτίρια όμως που θα πωληθούν αλλά και οι αυτοκινητόδρομοι - και τα οφέλη αμφιλεγόμενα. Έτσι, σημαντική διαφυγή εσόδων για το Δημόσιο της τάξης των 2 δισ. ευρώ την επόμενη 30ετία, από τα διόδια, θα σηματοδοτήσει η «μνημονιακή παραχώρηση» του άξονα της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη, όπως υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων στην εταιρεία Παναγιώτης Πανέτσος.
Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου τη Δευτέρα ο κ. Πανέτσος ισχυρίστηκε ότι στη διάρκεια συναντήσεων με στελέχη του (ΤΑΙΠΕΔ), αντιλήφθηκε ότι τα δάνεια που βαρύνουν το έργο, δεν θα τα αναλάβει ο παραχωρησιούχος.
«Ελπίζουμε τουλάχιστον να μη γίνει η Εγνατία Οδός εταιρεία 'κουφάρι', που θα πληρώνει μόνο τα δάνεια» τόνισε ο Π.Πανέτσος.
Υποστήριξε δε ότι τεχνηέντως διογκώνεται το κόστος της λεγόμενης «βαριάς» συντήρησης της Οδού, ώστε ο ιδιώτης να πετύχει καλύτερη συμφωνία, αν και η Εγνατία -που έχει σχεδιαστεί να έχει διάρκεια ζωής 120 χρόνων- δεν πρόκειται να χρειαστεί τέτοιες εργασίες, πριν την παρέλευση 40ετίας.
Παράλληλα, υπενθύμισε ότι ήδη έχουν γίνει προσφυγές, αφενός στο ΣτΕ (κατά της απόφασης της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής για τη μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων περιουσιακών στοιχείων της Εγνατίας) και αφετέρου στην ΕΕ (για το θέμα των διοδίων). Παράλληλα, επίκεινται νέες, αμέσως μόλις προκηρυχθεί ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός.
Όπως είπε, η εταιρεία έχει μεγάλες προοπτικές, καθώς το δυνητικό ανεκτέλεστο έργο για την επόμενη πενταετία (κάθετοι άξονες, έργα στα νησιά, εσωτερική περιφερειακή και άλλοι οδικοί άξονες κτλ) υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ (με διασφαλισμένη χρηματοδότηση 1,2 δισ. από το ΕΣΠΑ).
Ωστόσο, υποστήριξε, το Δημόσιο την οδηγεί, μεταξύ άλλων, σε οικονομικό στραγγαλισμό, αφού οφείλει 550 εκατ. ευρώ από επιστροφή ΦΠΑ (σχεδόν 250 εκατ. ευρώ) από επείγουσες απαλλοτριώσεις και από την ολοκλήρωση έργων αποκατάστασης φυσικών καταστροφών στις Κυκλάδες.
«Πληγή» για την εταιρεία, αλλά και ζημιογόνα επιλογή για το δημόσιο συμφέρον, είναι -σύμφωνα με τον Π.Πανέτσο- και η αφαίρεση της εποπτείας των δύο μεγάλων έργων παραχώρησης, του τμήματος «Μαλιακός-Κλειδί» και του άξονα Ε65, από την Εγνατία Οδό.
«Η αφαίρεση είναι αναιτιολόγητη μετά από πέντε χρόνια επιτυχούς δραστηριότητας, ενώ παράλληλα γίνεται στην κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων. Επιπρόσθετα, θα προκληθεί καθυστέρηση στα έργα, λόγω ανακοπής του ρυθμούς διαχείρισης πλήθους θεμάτων (πχ, απαλλοτριώσεις, δίκτυα κοινής ωφέλειας κτλ)», ισχυρίστηκε.
Θεσμικά κατοχυρωμένο ρόλο στην εποπτεία των δύο έργων (Μαλιακός-Κλειδί και Ε65) θα πρέπει να έχει η Εγνατία Οδός, καθώς μεταξύ άλλων, η αρμόδια δημόσια υπηρεσία είναι δύσκολο να διαχειριστεί άμεσα τους 2.700 φακέλους, που έφτασαν σε αυτή, μετά την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων από την εταιρεία, όπως σημείωσε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Πάρης Σαββαΐδης.
Επισήμανε ότι η εταιρεία έχει αξιόλογη δραστηριότητα, μεταξύ άλλων στο εξωτερικό (Σερβία, Ρουμανία και Αλβανία), αλλά και στα νησιά, όπου, σημειωτέον, έχει την ευθύνη ωρίμανσης/υλοποίησης 33 έργων σε 26 νησιά του Νοτίου Αιγαίου (προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ), και άλλα έξι σε τέσσερα νησιά του Βορείου Αιγαίου (120 εκατ.). Επιπλέον στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων, τρέχουν τρία έργα στην Ικαρία και άλλο ένα στη Σαντορίνη.
Την πεποίθηση ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ «δεν πρέπει να κλείσει» κι ότι ακόμη κι αν αποφασιστεί να παραχωρηθεί ένα κομμάτι της, αυτό «θα πρέπει να γίνει με βάση το συμφέρον της πατρίδας και όχι τού ιδιώτη», εξέφρασε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κ. Μακεδονίας, Τάσος Κονακλίδης.
Επανέλαβε την πρόταση του φορέα για το «πέρασμα» του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης στην Εγνατία Οδό ΑΕ, με τη συμβουλευτική υποστήριξη της Αττικό Μετρό ΑΕ, άποψη που συμμερίσθηκε και η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ασημίνα Ξηροτύρη.
Από την πλευρά του, ο παρευρισκόμενος εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου, που «τρέχει» την υπόθεση των προσφυγών στο ΣτΕ και την ΕΕ, επισήμανε ότι η προσφυγή για τα διόδια στους κάθετους άξονες εδράζεται στη συγχρηματοδότηση του έργου με κοινοτικά κονδύλια, αφού υπάρχει δέσμευση από πλευράς της Ελλάδας περί μη μεταβολής των θεμελιωδών όρων, με τους οποίους γίνεται η χρηματοδότηση.
Κατά συνέπεια, εφόσον η επιβολή διοδίων προχωρήσει, δεν αποκλείεται να ζητηθούν ακόμη και επιστροφές επιδοτήσεων.
(Εμείς βέβαια παρότι συμφωνούμε με την μη παραχώρηση της Εγνατίας σε ιδιώτες, παραμένουμε σκεπτικοί όσο αφορά το ρόλο της "Εγνατίας Α.Ε.". Το λόγο τον εξηγούμε εδώ).
Πηγή ειδήσεων: "Το Βήμα"
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, «η αξιοποίηση τους, πέρα από το οικονομικό όφελος, θα επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην λειτουργικότητά τους, ενώ η μεταστέγαση δημόσιων φορέων στα ακίνητα της Θηβών και της Λεωφόρου Κηφισίας που παρέμεναν αναξιοποίητα για πολύ καιρό θα βελτιώσει την αποδοτικότητα των υπηρεσιών του Δημοσίου».
Σύμφωνα με "Το Βήμα", τα 28 κτίρια είναι τα εξής:
- Υπουργείο Πολιτισμού (Μπουμπουλίνας)
- Υπουργείο Εσωτερικών Κεντρικό Κτίριο
- Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών
- Υπουργείο Δικαιοσύνης
- Υπουργείο Υγείας
- Υπουργείο Παιδείας
- Γενικό Χημείο του Κράτους
- Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων
- ΕΛ.ΑΣ Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών
- Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος (EΛΣΤΑΤ)
- Γενική Γραμματεία Μέσων Ενημέρωσης
- Αρχηγείο Αστυνομίας Θεσσαλονίκης
- Τμήμα Αλλοδαπών Aττικής
- Αστυνομική Διεύθυνση Σερρών
- ΔΟΥ Ξάνθης (A&B) και το Χημείο Ξάνθης
- A' ΔΟΥ Αθηνών
- IZ ΔΟΥ Αθηνών
- B' ΔΟΥ Κορίνθου
- B' ΔΟΥ Χαλκίδας
- ΔΟΥ Σταυρούπολης
- ΔΟΥ Αλεξανδρούπολης
- ΔΟΥ Αγίων Αναργύρων
- ΔΟΥ Παλλήνης
- IΘ' ΔΟΥ Αθηνών
- ΔΟΥ Γλυφάδας
- ΔΟΥ Χολαργού
- ΔΟΥ Κηφισιάς
Σχόλιο: Κοιτάζοντας το κατάλογο των ακινήτων που ετοιμάζονται να πωληθούν, μας έρχεται στο μυαλό η (επί Σημίτη) προσπάθεια "εξορθολογισμού" των εξόδων της Ολυμπιακής Αεροπορίας κατά την οποία ξεπουλήθηκαν όλα τα σημαντικά ακίνητα της εταιρείας (όπως ο ουρανοξύστης στην 5η Λεωφόρο στην Ν.Υόρκη, το κτίριο στο κεντρικό Λονδίνο κ.ά) έναντι πινακίου φακής - ήταν η αρχή του τέλους της, αφού οι αλλαγές έμειναν μόνο στην εκποίηση των ακινήτων.
Το να πωλούνται ακίνητα στο εξωτερικό, ενώ οι ανάγκες χρήσης τους υπάρχουν είναι τουλάχιστον αφελές, μη πούμε βλακώδες. Π.χ. το προξενείο στο Λονδίνο θα πάψει να υπάρχει; Φυσικά και όχι. Αν πωληθεί το ιδιόκτητο ακίνητο σε μια από τις πιο ακριβές περιοχές του Λονδίνου, που εδρεύουν όλες οι πρεσβείες των μεγάλων χωρών, δεν θ' αναγκαστεί η χώρα μας να νοικιάσει ένα ακίνητο - αντάξιο μιας ευρωπαϊκής χώρας και μιας όλο και περισσότερο αυξανόμενης ελληνικής κοινότητας στην Μ.Βρετανία; Σαφέστατα. Άρα, εκτός και αν το ακίνητο βρεθεί σε κάποια από τις πλέον υποβαθμισμένες περιοχές του Λονδίνου (δίπλα σε τεκέδες και σπίτια με κόκκινα φανάρια) ή συστεγαστεί τότε τα έξοδα ενοικίασης θα εξανεμίσουν σε μια 10ετία τα οφέλη της πώλησης. Εκτός βέβαια και αν το κράτος σκοπεύει ν' αυτοκαταργηθεί εντός αυτού του διαστήματος οπότε πράττει σωστά. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες πόλεις και χώρες για τις οποίες προωθούνται εκποιήσεις.
Για τα υπόλοιπα ακίνητα, δεν θα είχαμε αντίρρηση αν δεν είχε ακολουθηθεί η αφελής λύση "πώλησης και ενοικίασης" που θα ωφελήσει απλώς τους αγοραστές, αφού θα έχουν σίγουρους ενοικιαστές για χρόνια. Το κράτος δεν θα μπορεί μονομερώς να μειώνει το ενοίκιο για πάντα (όπως έκανε πρόσφατα) και απλώς θα επέλθει μια οικονομική αφαίμαξη: το "sale and leaseback" δημιουργήθηκε ως λογιστικό κόλπο από εταιρείες που ήθελαν να εμφανίσουν κέρδη στους ισολογισμούς τους - αν δε συνέφεραν τους αγοραστές, αυτοί απλώς δε θα υπήρχαν.
Η μοναδική εξαίρεση σ' αυτή την θέση μας είναι το κτίριο της οδού Μπουμπουλίνας. Η αγορά του (επί υπουργείας Μερκούρη) είχε συμβολικό χαρακτήρα - και ήταν μια κίνηση εξαγνισμού του, λόγω της χρήσης του ως κέντρο βασανισμού σε διάφορες περιόδους. Γι' αυτό και μόνο έχουμε ως έθνος υποχρέωση να το διατηρήσουμε υπό κρατική ιδιοκτησία. Αλλά αυτό, όπως και πολλά άλλα είναι λεπτομέρειες, για τους εγχώριους και αλλοδαπούς τροϊκανούς.
Και για να μην ξεχνιόμαστε...Δεν είναι μόνο τα κτίρια όμως που θα πωληθούν αλλά και οι αυτοκινητόδρομοι - και τα οφέλη αμφιλεγόμενα. Έτσι, σημαντική διαφυγή εσόδων για το Δημόσιο της τάξης των 2 δισ. ευρώ την επόμενη 30ετία, από τα διόδια, θα σηματοδοτήσει η «μνημονιακή παραχώρηση» του άξονα της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη, όπως υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων στην εταιρεία Παναγιώτης Πανέτσος.
Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου τη Δευτέρα ο κ. Πανέτσος ισχυρίστηκε ότι στη διάρκεια συναντήσεων με στελέχη του (ΤΑΙΠΕΔ), αντιλήφθηκε ότι τα δάνεια που βαρύνουν το έργο, δεν θα τα αναλάβει ο παραχωρησιούχος.
«Ελπίζουμε τουλάχιστον να μη γίνει η Εγνατία Οδός εταιρεία 'κουφάρι', που θα πληρώνει μόνο τα δάνεια» τόνισε ο Π.Πανέτσος.
Υποστήριξε δε ότι τεχνηέντως διογκώνεται το κόστος της λεγόμενης «βαριάς» συντήρησης της Οδού, ώστε ο ιδιώτης να πετύχει καλύτερη συμφωνία, αν και η Εγνατία -που έχει σχεδιαστεί να έχει διάρκεια ζωής 120 χρόνων- δεν πρόκειται να χρειαστεί τέτοιες εργασίες, πριν την παρέλευση 40ετίας.
Παράλληλα, υπενθύμισε ότι ήδη έχουν γίνει προσφυγές, αφενός στο ΣτΕ (κατά της απόφασης της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής για τη μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων περιουσιακών στοιχείων της Εγνατίας) και αφετέρου στην ΕΕ (για το θέμα των διοδίων). Παράλληλα, επίκεινται νέες, αμέσως μόλις προκηρυχθεί ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός.
Όπως είπε, η εταιρεία έχει μεγάλες προοπτικές, καθώς το δυνητικό ανεκτέλεστο έργο για την επόμενη πενταετία (κάθετοι άξονες, έργα στα νησιά, εσωτερική περιφερειακή και άλλοι οδικοί άξονες κτλ) υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ (με διασφαλισμένη χρηματοδότηση 1,2 δισ. από το ΕΣΠΑ).
Ωστόσο, υποστήριξε, το Δημόσιο την οδηγεί, μεταξύ άλλων, σε οικονομικό στραγγαλισμό, αφού οφείλει 550 εκατ. ευρώ από επιστροφή ΦΠΑ (σχεδόν 250 εκατ. ευρώ) από επείγουσες απαλλοτριώσεις και από την ολοκλήρωση έργων αποκατάστασης φυσικών καταστροφών στις Κυκλάδες.
«Πληγή» για την εταιρεία, αλλά και ζημιογόνα επιλογή για το δημόσιο συμφέρον, είναι -σύμφωνα με τον Π.Πανέτσο- και η αφαίρεση της εποπτείας των δύο μεγάλων έργων παραχώρησης, του τμήματος «Μαλιακός-Κλειδί» και του άξονα Ε65, από την Εγνατία Οδό.
«Η αφαίρεση είναι αναιτιολόγητη μετά από πέντε χρόνια επιτυχούς δραστηριότητας, ενώ παράλληλα γίνεται στην κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων. Επιπρόσθετα, θα προκληθεί καθυστέρηση στα έργα, λόγω ανακοπής του ρυθμούς διαχείρισης πλήθους θεμάτων (πχ, απαλλοτριώσεις, δίκτυα κοινής ωφέλειας κτλ)», ισχυρίστηκε.
Θεσμικά κατοχυρωμένο ρόλο στην εποπτεία των δύο έργων (Μαλιακός-Κλειδί και Ε65) θα πρέπει να έχει η Εγνατία Οδός, καθώς μεταξύ άλλων, η αρμόδια δημόσια υπηρεσία είναι δύσκολο να διαχειριστεί άμεσα τους 2.700 φακέλους, που έφτασαν σε αυτή, μετά την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων από την εταιρεία, όπως σημείωσε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Πάρης Σαββαΐδης.
Επισήμανε ότι η εταιρεία έχει αξιόλογη δραστηριότητα, μεταξύ άλλων στο εξωτερικό (Σερβία, Ρουμανία και Αλβανία), αλλά και στα νησιά, όπου, σημειωτέον, έχει την ευθύνη ωρίμανσης/υλοποίησης 33 έργων σε 26 νησιά του Νοτίου Αιγαίου (προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ), και άλλα έξι σε τέσσερα νησιά του Βορείου Αιγαίου (120 εκατ.). Επιπλέον στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων, τρέχουν τρία έργα στην Ικαρία και άλλο ένα στη Σαντορίνη.
Την πεποίθηση ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ «δεν πρέπει να κλείσει» κι ότι ακόμη κι αν αποφασιστεί να παραχωρηθεί ένα κομμάτι της, αυτό «θα πρέπει να γίνει με βάση το συμφέρον της πατρίδας και όχι τού ιδιώτη», εξέφρασε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κ. Μακεδονίας, Τάσος Κονακλίδης.
Επανέλαβε την πρόταση του φορέα για το «πέρασμα» του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης στην Εγνατία Οδό ΑΕ, με τη συμβουλευτική υποστήριξη της Αττικό Μετρό ΑΕ, άποψη που συμμερίσθηκε και η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ασημίνα Ξηροτύρη.
Από την πλευρά του, ο παρευρισκόμενος εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου, που «τρέχει» την υπόθεση των προσφυγών στο ΣτΕ και την ΕΕ, επισήμανε ότι η προσφυγή για τα διόδια στους κάθετους άξονες εδράζεται στη συγχρηματοδότηση του έργου με κοινοτικά κονδύλια, αφού υπάρχει δέσμευση από πλευράς της Ελλάδας περί μη μεταβολής των θεμελιωδών όρων, με τους οποίους γίνεται η χρηματοδότηση.
Κατά συνέπεια, εφόσον η επιβολή διοδίων προχωρήσει, δεν αποκλείεται να ζητηθούν ακόμη και επιστροφές επιδοτήσεων.
(Εμείς βέβαια παρότι συμφωνούμε με την μη παραχώρηση της Εγνατίας σε ιδιώτες, παραμένουμε σκεπτικοί όσο αφορά το ρόλο της "Εγνατίας Α.Ε.". Το λόγο τον εξηγούμε εδώ).
Πηγή ειδήσεων: "Το Βήμα"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου