Είδηση: Τροπολογία "βόμβα" για 8.500.000 φορολογούμενους κατατέθηκε στη Βουλή, η οποία προβλέπει μεταξύ άλλων ότι η εφορία από δω και πέρα δεν θα προσδιορίζει το εισόδημα μόνο με βάση των εισοδημάτων που δηλώνει ο φορολογούμενος αλλά ελέγχοντας τραπεζικές καταθέσεις, καταγράφοντας αναλυτικά καταναλωτικές δαπάνες σε μετρητά ή σε πιστωτικές κάρτες, δάνεια και διασταυρώντας άλλες πηγές εισοδημάτων και αποταμιεύσεων.
Την ίδια ώρα, την κατάργηση του αφορολόγητου ορίου και την αντικατάστασή του με έκπτωση από τον τελικό φόρο κατά ανώτατο όριο 2.160 ευρώ, τέσσερα φορολογικά κλιμάκια από οκτώ που είναι σήμερα, κατάργηση των φοροαπαλλαγών και των διάφορων εξαιρέσεων που ισχύουν σήμερα στη φορολογία εισοδήματος, καθώς και κατάργηση της συλλογής αποδείξεων από τους φορολογούμενους προτείνει το ΔΝΤ στην κυβέρνηση. Στην πολυσέλιδη έκθεση προτείνει φορολόγηση από το πρώτο ευρώ των εισοδημάτων. Η έκθεση άλλωστε του τεχνικού κλιμακίου θα αποτελέσει και τη βάση για την διαμόρφωση του νέου φορολογικού συστήματος, η κατάρτιση του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει.
(Για τα επιδόματα και τις φοροαπαλλαγές που βρίσκονται στο στόχαστρο μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ).
Σχόλιο: Ας ξεκινήσουμε από την είδηση του καθορισμού του φόρου όχι από το εισόδημα αλλά από διασταύρωση στοιχείων. Πριν λίγο καιρό είχαμε γράψει για τις επικείμενες αλλαγές στο σύστημα των τεκμηρίων (διαβάστε εδώ). Ένα πρώτο βήμα λοιπόν έγινε με την κατάθεση αυτής της τροπολογίας, η οποία προφανώς θα περάσει και από την Βουλή σύντομα. Δεν θα σχολιάσουμε το κατά πόσο είναι δίκαιο ή άδικο, αν και πολύ φοβόμαστε ότι θα δοθεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για συναλλαγές κάτω από το τραπέζι μεταξύ εφοριακών και φορολογούμενων, καθώς και για επιβολή φόρου αναντίστοιχη των οικονομικών δυνατοτήτων των φορολογουμένων. Μιας και ασφαλιστικές δικλείδες δεν υπάρχουν ούτε για το 1ο αλλά και ούτε για το 2ο, κανονικά θα έπρεπε ν' αρκούσαν για επανεξέταση του μέτρου. Είναι επίσης λογικό να επισημάνουμε ότι: α) αυτοί που φοροδιαφεύγουν θα συνεχίσουν να το κάνουν αφού μέσω σύσταση εταιριών, εξόδων επαγγέλματος κ.λπ μπορούν να δικαιολογούν δαπάνες, ν' αποκρύπτουν έσοδα κ.λπ. Επομένως πάλι οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί θα επιβαρυνθούν και β) με 10-12 αλλαγές στο φορολογικό ανά διετία, όχι μόνο επενδύσεις δεν γίνονται αλλά και η ανασφάλεια μεγαλώνει για το αύριο που μας έρχεται.
Η 2η (και αρκετά σοκαριστική) είδηση, μας δείχνει ότι το ΔΝΤ δεν είναι "ο καλός μπάτσος" της υπόθεσης όπως σειρά ΜΜΕ προσπαθούν να περάσουν. Τα μέτρα που προτείνονται είναι απαράδεκτα και βαδίζουν στην λογική του "ξεζουμίσματος". Το αφορολόγητο (που ισχύει σε όλο τον δυτικό κόσμο) έχει ύπαρξη και ανάγκη ώστε να διασφαλίζεται ένα κατώτατο ανεκτό όριο διαβίωσης - ήδη η μείωση του στα επίπεδα που είναι σήμερα, δεν το διασφαλίζει αυτό και οδηγεί στην μαζική φτωχοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων, με αρνητικές κοινωνικές παρενέργειες (διαβάστε εδώ αναλυτικά). Από κει και πέρα, η μείωση των κλιμακίων απλά θα επιβαρύνει επιπλέον τους φορολογούμενους και θα εντείνει την φοροδιαφυγή - σε όσους το μπορούν. Επίσης σε μια περίοδο που η αποταμίευση θα έπρεπε να ενισχυθεί (δεδομένου ότι και το τραπεζικό σύστημα χρειάζεται - θεωρητικά τουλάχιστον - καλύτερη αναλογία καταθέσεων/δανείων και πλέον το κράτος δεν έχει τη διάθεση να στηρίξει τους πολίτες του σε μια δύσκολη στιγμή ασθένειας, γήρατος κ.ο.κ), η πρόταση γι' αύξηση της φορολόγησης των καταθέσεων θα στείλει ακόμα περισσότερα χρήματα στο εξωτερικό, όπου τα επιτόκια είναι καλύτερα και ο φόρος χαμηλότερος.
Τέλος η ουσιαστική συγχώνευση ΙΚΑ-ΟΑΕΕ και η χρηματοδότηση του νέου φορέα από φόρους, αποδεικνύει την αλήθεια της ρήσης ότι η "ανθρώπινη βλακεία είναι ανίκητη". Με τη φοροδοτική και φοροληπτική ικανότητα των Ελλήνων και του κράτους αντίστοιχα στο ναδίρ, θα ήταν θέμα χρόνου η κατάρρευση του νέου ασφαλιστικού φορέα. Αυτό θα οδηγούσε σε ουσιαστική κατάργησή του αφού το ποσοστό συμμετοχής των ασφαλισμένων στην κάλυψη θα ήταν τέτοιο που θ' ακύρωνε την αναγκη ασφάλισης. Από την άλλη δεν καταλαβαίνυομε το πως θα βελτιωνόταν η κατάσταση με την συγχώνευση δύο προβληματικών ασφαλιστικών φορέων. Η απλή λογική λέει ότι όταν έχουμε ένα πρόβλημα δεν το λύνουμε προσθέτοντας του κι άλλες παραμέτρους. Το αντιμετωπίζουμε ξεχωριστά... Αλλά άντε να το εξηγήσεις αυτό σε ανθρώπους που ποτέ τους δε δούλεψαν και που οι μισθοί τους και η θέση τους (αποτέλεσμα πολιτικής επιλογής των χωρών προέλευσής τους) τους εξασφαλίζουν ένα άνετο και ανέφελο μέλλον.
Για τον έλεγχο των ελληνικών καταθέσεων από τους Γερμανούς τι να πούμε; Πρόκειται για θέμα μείζονος εθνικού ενδιαφέροντος, καθώς σε περίπτωση που η ελληνική κυβέρνηση υποχωρήσει στις πιέσεις της Task Force και του κ. Χορστ Ράιχενμπαχ, μια ξένη χώρα θα έχει άμεση πρόσβαση στις καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών, με άγνωστες συνέπειες. Για το αν θα γινόταν δεκτό από άλλη χώρα, δεν το συζητάμε καν. Προφανώς και όχι...
Και μια τελευταία ερώτηση: ωραία...Να καταργηθούν οι εργοδοτικές εισφορές προς Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας και τον Οργανισμό Εργατικής Εστίας, οι οποίες θα γλυτώσουν στους εργοδότες το ιλλιγιώδες ποσό του 1,1% του μισθού του εργαζομένου (δηλ. στα 600 ευρώ - 6 ολόκληρα ευρώ). Μπορεί όμως κάποιος να μας πει, πως θα καλυφθεί η χρηματοδότησή των δράσεών τους; Ναι μεν αυτοί είναι υπό συγχώνευση ή έχουν ήδη συγχωνευτεί, αλλά υποτίθεται ότι το έργο τους θα συνεχιστεί - ή κάνουμε λάθος; Ή μήπως η εξαγγελία για κάτι τέτοιο ήταν απλώς για να καθησυχαστεί η κοινή γνώμη (λέμε τώρα); Και επίσης...πως θεωρείται δεδομένο ότι θα περάσει από την Βουλή; Μήπως παρά τα παχιά λόγια, οι βουλευτές της εγχώριας τρόικας συνεχίζουν να ψηφίζουν σαν πρόβατα ό,τι τους πουν;
Με την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, το υπουργείο Οικονομικών εισάγει στην ελληνική φορολογική νομοθεσία καθιερωμένες διεθνώς πρακτικές ελέγχου μέσω των οποίων γίνεται έμμεσος προσδιορισμός του εισοδήματος του φορολογούμενου.
Μάλιστα, με την τροπολογία ορίζεται πλέον ότι οι τεχνικές αυτές, δεν αφορούν μόνο τους ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά όλους τους φορολογούμενους (πχ. Μισθωτούς, εισοδηματίες κ.α.)
Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροπολογία, η εφορία μέσω προγραμμάτων του συστήματος TAXIS θα αναλύει τη ρευστότητα του φορολογούμενου, δηλαδή το βιοτικό του επίπεδο, αν ζει πλουσιοπάροχα κτλ., τις αγορές διαφόρων προϊόντων που πραγματοποιούνται μέσα σε ένα έτος, τις δαπάνες για υπηρεσίες και ο,τι άλλο μπορεί να βοηθήσει ώστε να καταγραφεί η φορολογική συμπεριφορά του πολίτη.
Στη συνέχεια θα ελέγχονται όλες ανεξαιρέτως οι καταθέσεις των πολιτών και θα συγκρίνονται με τα εισοδήματα που έχουν δηλώσει διαχρονικά, αλλά και τις δαπάνες που έχουν πραγματοποιήσει κυρίως με μετρητά.
Στη σχετική διάταξη ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι το εισόδημα μπορεί να προσδιοριστεί με βάση τη ρευστότητα του φορολογούμενου, την καθαρή θέση του (συνολική αξία περιουσίας) και το ύψος των τραπεζικών καταθέσεων και των δαπανών του σε μετρητά.
Με τον τρόπο αυτό θα προσδιορίζονται τα φορολογητέα εισοδήματα 8.500.000 πολιτών, τα ακαθάριστα έσοδα και οι εκροές και τα φορολογητέα κέρδη των επιτηδευματιών. Επί των αποτελεσμάτων που θα προκύπτουν θα εφαρμόζονται οι φορολογικοί συντελεστές.
Αξίζει, ωστόσο, να τονιστεί ότι η τροπολογία προβλέπει ακόμη ότι πριν την έκδοση φύλλων ή πράξεων καταλογισμού πρόσθετου φόρου, ο προϊστάμενος της ελεγκτικής υπηρεσίας θα καλεί τον υπόχρεο σε ακρόαση και ο οποίος δικαιούται σε ανταπόδειξη.
Με βάση τους παραπάνω ελέγχους δεν θα προσδιορίζεται μόνο το ύψος του επιπλέον φόρου που αναλογεί στα εισοδήματα που προσδιορίζονται με τον έλεγχο αλλά και τυχόν άλλες φορολογίες (πχ έκτακτη εισφορά κλπ).
Σε ό,τι αφορά στις τραπεζικές καταθέσεις και τις δαπάνες που έχουν πραγματοποιήσει οι φορολογούμενοι σε μετρητά, οι φοροελεγκτικές αρχές θα μπορούν να προχωρούν αυτόματα και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες σε άρση του τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου και να εξετάζουν με αυτοματοποιημένη διαδικασία τις αναλήψεις και τις καταθέσεις συσχετίζοντας τα ποσά με τη φορολογική και καταναλωτική συμπεριφορά του πολίτη.
Παράλληλα με επιστολή του προς τη διοίκηση του ΙΚΑ, ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης ενημέρωσε για την επικείμενη, εντός του Σεπτεμβρίου, νομοθετική ρύθμιση για την κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών υπέρ των Οργανισμών Εργατικής Εστίας και Εργατικής Κατοικίας, η οποία ανέρχεται σωρευτικά σε 1,1%. Στο πλαίσιο αυτό, o κ., Βρούτσης ζήτησε από τις υπηρεσίες του ΙΚΑ την προσαρμογή των μηχανογραφικών συστημάτων και διαδικασιών, προκειμένου η κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών να ισχύσει αναδρομικά από 1ης Σεπτεμβρίου.
Μάλιστα, με την τροπολογία ορίζεται πλέον ότι οι τεχνικές αυτές, δεν αφορούν μόνο τους ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά όλους τους φορολογούμενους (πχ. Μισθωτούς, εισοδηματίες κ.α.)
Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροπολογία, η εφορία μέσω προγραμμάτων του συστήματος TAXIS θα αναλύει τη ρευστότητα του φορολογούμενου, δηλαδή το βιοτικό του επίπεδο, αν ζει πλουσιοπάροχα κτλ., τις αγορές διαφόρων προϊόντων που πραγματοποιούνται μέσα σε ένα έτος, τις δαπάνες για υπηρεσίες και ο,τι άλλο μπορεί να βοηθήσει ώστε να καταγραφεί η φορολογική συμπεριφορά του πολίτη.
Στη συνέχεια θα ελέγχονται όλες ανεξαιρέτως οι καταθέσεις των πολιτών και θα συγκρίνονται με τα εισοδήματα που έχουν δηλώσει διαχρονικά, αλλά και τις δαπάνες που έχουν πραγματοποιήσει κυρίως με μετρητά.
Στη σχετική διάταξη ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι το εισόδημα μπορεί να προσδιοριστεί με βάση τη ρευστότητα του φορολογούμενου, την καθαρή θέση του (συνολική αξία περιουσίας) και το ύψος των τραπεζικών καταθέσεων και των δαπανών του σε μετρητά.
Με τον τρόπο αυτό θα προσδιορίζονται τα φορολογητέα εισοδήματα 8.500.000 πολιτών, τα ακαθάριστα έσοδα και οι εκροές και τα φορολογητέα κέρδη των επιτηδευματιών. Επί των αποτελεσμάτων που θα προκύπτουν θα εφαρμόζονται οι φορολογικοί συντελεστές.
Αξίζει, ωστόσο, να τονιστεί ότι η τροπολογία προβλέπει ακόμη ότι πριν την έκδοση φύλλων ή πράξεων καταλογισμού πρόσθετου φόρου, ο προϊστάμενος της ελεγκτικής υπηρεσίας θα καλεί τον υπόχρεο σε ακρόαση και ο οποίος δικαιούται σε ανταπόδειξη.
Με βάση τους παραπάνω ελέγχους δεν θα προσδιορίζεται μόνο το ύψος του επιπλέον φόρου που αναλογεί στα εισοδήματα που προσδιορίζονται με τον έλεγχο αλλά και τυχόν άλλες φορολογίες (πχ έκτακτη εισφορά κλπ).
Σε ό,τι αφορά στις τραπεζικές καταθέσεις και τις δαπάνες που έχουν πραγματοποιήσει οι φορολογούμενοι σε μετρητά, οι φοροελεγκτικές αρχές θα μπορούν να προχωρούν αυτόματα και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες σε άρση του τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου και να εξετάζουν με αυτοματοποιημένη διαδικασία τις αναλήψεις και τις καταθέσεις συσχετίζοντας τα ποσά με τη φορολογική και καταναλωτική συμπεριφορά του πολίτη.
Παράλληλα με επιστολή του προς τη διοίκηση του ΙΚΑ, ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης ενημέρωσε για την επικείμενη, εντός του Σεπτεμβρίου, νομοθετική ρύθμιση για την κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών υπέρ των Οργανισμών Εργατικής Εστίας και Εργατικής Κατοικίας, η οποία ανέρχεται σωρευτικά σε 1,1%. Στο πλαίσιο αυτό, o κ., Βρούτσης ζήτησε από τις υπηρεσίες του ΙΚΑ την προσαρμογή των μηχανογραφικών συστημάτων και διαδικασιών, προκειμένου η κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών να ισχύσει αναδρομικά από 1ης Σεπτεμβρίου.
Την ίδια ώρα, την κατάργηση του αφορολόγητου ορίου και την αντικατάστασή του με έκπτωση από τον τελικό φόρο κατά ανώτατο όριο 2.160 ευρώ, τέσσερα φορολογικά κλιμάκια από οκτώ που είναι σήμερα, κατάργηση των φοροαπαλλαγών και των διάφορων εξαιρέσεων που ισχύουν σήμερα στη φορολογία εισοδήματος, καθώς και κατάργηση της συλλογής αποδείξεων από τους φορολογούμενους προτείνει το ΔΝΤ στην κυβέρνηση. Στην πολυσέλιδη έκθεση προτείνει φορολόγηση από το πρώτο ευρώ των εισοδημάτων. Η έκθεση άλλωστε του τεχνικού κλιμακίου θα αποτελέσει και τη βάση για την διαμόρφωση του νέου φορολογικού συστήματος, η κατάρτιση του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει.
Το σημαντικότερο είναι ότι πλέον έρχονται σαρωτικές αλλαγές που πιθανόν να οδηγήσουν σε πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις, ακόμα και όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα.
Ειδικότερα, η πρόταση του ΔΝΤ προς την κυβέρνηση προβλέπει:
* Μείωση των φορολογικών κλιμακίων σε τρία ή τέσσερα.
* Κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 5.000 ευρώ και αντικατάστασή του με έκπτωση από τον τελικό φόρο μέχρι και 2.160 ευρώ με δικαιολογητικά.
* Κατάργηση φοροαπαλλαγών με άμεσο όφελος 700 εκατ. ευρώ.
* Κατάργηση της συλλογής αποδείξεων από τους φορολογούμενους. Οι αναλυτές αναφέρουν ότι δεν υπάρχει κίνητρο για την συλλογή περισσότερων αποδείξεων εφόσον συγκεντρωθούν οι απαιτούμενες από τους φορολογούμενους, ενώ οι εφοριακοί είναι δύσκολο να διασταυρώσουν τα στοιχεία αυτών.
* Θέσπιση αφορολόγητου ορίου για δαπάνες επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων ως σταθερό ποσοστό επί τους εισοδήματος από μισθώματα.
* Αύξηση των ανώτατων ορίων εισφορών στο ΙΚΑ για να διερευνηθεί η βάση και η μείωση των συντελεστών εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
* Αύξηση αυτοτελούς φορολόγησης ομολόγων και τόκων καταθέσεων από το 10% στο 20%.
* Επιβολή παρακράτησης φόρου 25% στα εισοδήματα από μερίσματα και κατάργηση συμφηφισμού του φόρου επί των μερισμάτων.
* Ένταξη αυτοαπασχολούμενων στο ΙΚΑ και αναμόρφωση της λειτουργίας στο ΙΚΑ ώστε αν χρηματοδοτείται απευθείας από φόρους.
Στο μεταξύ, οι Γερμανοί απαιτούν να γνωρίζουν τις καταθέσεις εκατομμυρίων Ελλήνων καταθετών και σπάσιμο κάθε απορρήτου όσον αφορά τα δεδομένα των ελληνικών τραπεζών. Σύμφωνα με το τον κυριακάτικο τύπο, απαίτησαν από το ΣΔΟΕ το ηλεκτρονικό φακέλωμα όλων των στοιχείων για καταθέσεις φυσικών προσώπων και νομικών σχημάτων. Ένα αίτημα που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και τη δημιουργία ελεγχόμενου πλήρως από το Βερολίνο μητρώου τραπεζικών λογαριασμών.
Ειδικότερα, η πρόταση του ΔΝΤ προς την κυβέρνηση προβλέπει:
* Μείωση των φορολογικών κλιμακίων σε τρία ή τέσσερα.
* Κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 5.000 ευρώ και αντικατάστασή του με έκπτωση από τον τελικό φόρο μέχρι και 2.160 ευρώ με δικαιολογητικά.
* Κατάργηση φοροαπαλλαγών με άμεσο όφελος 700 εκατ. ευρώ.
* Κατάργηση της συλλογής αποδείξεων από τους φορολογούμενους. Οι αναλυτές αναφέρουν ότι δεν υπάρχει κίνητρο για την συλλογή περισσότερων αποδείξεων εφόσον συγκεντρωθούν οι απαιτούμενες από τους φορολογούμενους, ενώ οι εφοριακοί είναι δύσκολο να διασταυρώσουν τα στοιχεία αυτών.
* Θέσπιση αφορολόγητου ορίου για δαπάνες επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων ως σταθερό ποσοστό επί τους εισοδήματος από μισθώματα.
* Αύξηση των ανώτατων ορίων εισφορών στο ΙΚΑ για να διερευνηθεί η βάση και η μείωση των συντελεστών εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
* Αύξηση αυτοτελούς φορολόγησης ομολόγων και τόκων καταθέσεων από το 10% στο 20%.
* Επιβολή παρακράτησης φόρου 25% στα εισοδήματα από μερίσματα και κατάργηση συμφηφισμού του φόρου επί των μερισμάτων.
* Ένταξη αυτοαπασχολούμενων στο ΙΚΑ και αναμόρφωση της λειτουργίας στο ΙΚΑ ώστε αν χρηματοδοτείται απευθείας από φόρους.
Στο μεταξύ, οι Γερμανοί απαιτούν να γνωρίζουν τις καταθέσεις εκατομμυρίων Ελλήνων καταθετών και σπάσιμο κάθε απορρήτου όσον αφορά τα δεδομένα των ελληνικών τραπεζών. Σύμφωνα με το τον κυριακάτικο τύπο, απαίτησαν από το ΣΔΟΕ το ηλεκτρονικό φακέλωμα όλων των στοιχείων για καταθέσεις φυσικών προσώπων και νομικών σχημάτων. Ένα αίτημα που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και τη δημιουργία ελεγχόμενου πλήρως από το Βερολίνο μητρώου τραπεζικών λογαριασμών.
(Για τα επιδόματα και τις φοροαπαλλαγές που βρίσκονται στο στόχαστρο μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ).
Σχόλιο: Ας ξεκινήσουμε από την είδηση του καθορισμού του φόρου όχι από το εισόδημα αλλά από διασταύρωση στοιχείων. Πριν λίγο καιρό είχαμε γράψει για τις επικείμενες αλλαγές στο σύστημα των τεκμηρίων (διαβάστε εδώ). Ένα πρώτο βήμα λοιπόν έγινε με την κατάθεση αυτής της τροπολογίας, η οποία προφανώς θα περάσει και από την Βουλή σύντομα. Δεν θα σχολιάσουμε το κατά πόσο είναι δίκαιο ή άδικο, αν και πολύ φοβόμαστε ότι θα δοθεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για συναλλαγές κάτω από το τραπέζι μεταξύ εφοριακών και φορολογούμενων, καθώς και για επιβολή φόρου αναντίστοιχη των οικονομικών δυνατοτήτων των φορολογουμένων. Μιας και ασφαλιστικές δικλείδες δεν υπάρχουν ούτε για το 1ο αλλά και ούτε για το 2ο, κανονικά θα έπρεπε ν' αρκούσαν για επανεξέταση του μέτρου. Είναι επίσης λογικό να επισημάνουμε ότι: α) αυτοί που φοροδιαφεύγουν θα συνεχίσουν να το κάνουν αφού μέσω σύσταση εταιριών, εξόδων επαγγέλματος κ.λπ μπορούν να δικαιολογούν δαπάνες, ν' αποκρύπτουν έσοδα κ.λπ. Επομένως πάλι οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί θα επιβαρυνθούν και β) με 10-12 αλλαγές στο φορολογικό ανά διετία, όχι μόνο επενδύσεις δεν γίνονται αλλά και η ανασφάλεια μεγαλώνει για το αύριο που μας έρχεται.
Η 2η (και αρκετά σοκαριστική) είδηση, μας δείχνει ότι το ΔΝΤ δεν είναι "ο καλός μπάτσος" της υπόθεσης όπως σειρά ΜΜΕ προσπαθούν να περάσουν. Τα μέτρα που προτείνονται είναι απαράδεκτα και βαδίζουν στην λογική του "ξεζουμίσματος". Το αφορολόγητο (που ισχύει σε όλο τον δυτικό κόσμο) έχει ύπαρξη και ανάγκη ώστε να διασφαλίζεται ένα κατώτατο ανεκτό όριο διαβίωσης - ήδη η μείωση του στα επίπεδα που είναι σήμερα, δεν το διασφαλίζει αυτό και οδηγεί στην μαζική φτωχοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων, με αρνητικές κοινωνικές παρενέργειες (διαβάστε εδώ αναλυτικά). Από κει και πέρα, η μείωση των κλιμακίων απλά θα επιβαρύνει επιπλέον τους φορολογούμενους και θα εντείνει την φοροδιαφυγή - σε όσους το μπορούν. Επίσης σε μια περίοδο που η αποταμίευση θα έπρεπε να ενισχυθεί (δεδομένου ότι και το τραπεζικό σύστημα χρειάζεται - θεωρητικά τουλάχιστον - καλύτερη αναλογία καταθέσεων/δανείων και πλέον το κράτος δεν έχει τη διάθεση να στηρίξει τους πολίτες του σε μια δύσκολη στιγμή ασθένειας, γήρατος κ.ο.κ), η πρόταση γι' αύξηση της φορολόγησης των καταθέσεων θα στείλει ακόμα περισσότερα χρήματα στο εξωτερικό, όπου τα επιτόκια είναι καλύτερα και ο φόρος χαμηλότερος.
Τέλος η ουσιαστική συγχώνευση ΙΚΑ-ΟΑΕΕ και η χρηματοδότηση του νέου φορέα από φόρους, αποδεικνύει την αλήθεια της ρήσης ότι η "ανθρώπινη βλακεία είναι ανίκητη". Με τη φοροδοτική και φοροληπτική ικανότητα των Ελλήνων και του κράτους αντίστοιχα στο ναδίρ, θα ήταν θέμα χρόνου η κατάρρευση του νέου ασφαλιστικού φορέα. Αυτό θα οδηγούσε σε ουσιαστική κατάργησή του αφού το ποσοστό συμμετοχής των ασφαλισμένων στην κάλυψη θα ήταν τέτοιο που θ' ακύρωνε την αναγκη ασφάλισης. Από την άλλη δεν καταλαβαίνυομε το πως θα βελτιωνόταν η κατάσταση με την συγχώνευση δύο προβληματικών ασφαλιστικών φορέων. Η απλή λογική λέει ότι όταν έχουμε ένα πρόβλημα δεν το λύνουμε προσθέτοντας του κι άλλες παραμέτρους. Το αντιμετωπίζουμε ξεχωριστά... Αλλά άντε να το εξηγήσεις αυτό σε ανθρώπους που ποτέ τους δε δούλεψαν και που οι μισθοί τους και η θέση τους (αποτέλεσμα πολιτικής επιλογής των χωρών προέλευσής τους) τους εξασφαλίζουν ένα άνετο και ανέφελο μέλλον.
Για τον έλεγχο των ελληνικών καταθέσεων από τους Γερμανούς τι να πούμε; Πρόκειται για θέμα μείζονος εθνικού ενδιαφέροντος, καθώς σε περίπτωση που η ελληνική κυβέρνηση υποχωρήσει στις πιέσεις της Task Force και του κ. Χορστ Ράιχενμπαχ, μια ξένη χώρα θα έχει άμεση πρόσβαση στις καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών, με άγνωστες συνέπειες. Για το αν θα γινόταν δεκτό από άλλη χώρα, δεν το συζητάμε καν. Προφανώς και όχι...
Και μια τελευταία ερώτηση: ωραία...Να καταργηθούν οι εργοδοτικές εισφορές προς Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας και τον Οργανισμό Εργατικής Εστίας, οι οποίες θα γλυτώσουν στους εργοδότες το ιλλιγιώδες ποσό του 1,1% του μισθού του εργαζομένου (δηλ. στα 600 ευρώ - 6 ολόκληρα ευρώ). Μπορεί όμως κάποιος να μας πει, πως θα καλυφθεί η χρηματοδότησή των δράσεών τους; Ναι μεν αυτοί είναι υπό συγχώνευση ή έχουν ήδη συγχωνευτεί, αλλά υποτίθεται ότι το έργο τους θα συνεχιστεί - ή κάνουμε λάθος; Ή μήπως η εξαγγελία για κάτι τέτοιο ήταν απλώς για να καθησυχαστεί η κοινή γνώμη (λέμε τώρα); Και επίσης...πως θεωρείται δεδομένο ότι θα περάσει από την Βουλή; Μήπως παρά τα παχιά λόγια, οι βουλευτές της εγχώριας τρόικας συνεχίζουν να ψηφίζουν σαν πρόβατα ό,τι τους πουν;
Και για να μην ξεχνιόμαστε... Σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Vatan προετοιμάζεται "επίθεση" των Τούρκων επιχειρηματιών στα ελληνικά νησιά. Ενδεικτικός είναι ο τίτλος του σχετικού άρθρου, "οι Τούρκοι επιχειρηματίες ξεκινούν επίθεση στα ελληνικά νησιά".
Η ίδια εφημερίδα αναφέρει, ότι Τούρκοι επιχειρηματίες θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό πώλησης 23 λιμανιών και μαρίνων της Ελλάδας. Το μέλος του ΔΣ της επενδυτικής εταιρείας Global Yatirim, Αντάν Νας, αναφέρει χαρακτηριστικά: "Θα συμμετάσχουμε σε όλους τους διαγωνισμούς λιμανιών και μαρίνων, εκτός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Διαθέτουμε τα απαραίτητα κεφάλαια".
Ο ίδιος μάλιστα τονίζει, ότι ίσως έχουν μαζί τους ως συνεργάτη και κάποια ελληνική εταιρεία.
"Δεν νομίζω να αντιμετωπίσουμε μεγάλες αντιδράσεις με την παρουσία μας. Άλλωστε, οι Έλληνες αυτήν την περίοδο αντιδρούν περισσότερο στους Ευρωπαίους. Όμως, πιθανόν να έχουμε μαζί μας, έστω και συμβολικά, έναν Έλληνα συνεργάτη", αναφέρει ο Νας.
Η συγκεκριμένη εταιρεία, που εξειδικεύεται στον τομέα της κατασκευής και λειτουργίας λιμανιών, διαθέτει ίδια κεφάλαια 350 εκατομμυρίων ευρώ και όπως υποστηρίζει, δεν χρειάζεται κεφαλαιακή ένεση από καμία τράπεζα για να πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις.
Υπενθυμίζεται, πως ακόμη ένας τουρκικός όμιλος, ο Dogus Holding A.S. ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι σχεδιάζει την αγορά τεσσάρων μαρίνων στην Ελλάδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Χουσνού Ακχάν, είχε μάλιστα σημειώσει πως ετοιμάζονται οι σχετικές συμβάσεις.
Στόχοι του Dogus Holding A.S. φέρεται να είναι οι μαρίνες της Κέρκυρας , της Λευκάδας, καθώς επίσης κάνει αναφορά και για μαρίνες στην Αθήνα και την Πελοπόννησο, χωρίς να τις κατονομάζει.
Η συνολική επένδυση ανέρεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σημειώνεται πως ο συγκεκριμένος όμιλος μέσω θυγατρικής εταιρείας του διαθέτει ήδη τέσσερις μαρίνες στα παράλια του Αιγαίου και θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους της Τουρκίας, με δύο τηλεοπτικά κανάλια, τη μεγαλύτερη τράπεζα της Τουρκίας και ηγετική θέση στον τουρισμό, τον κατασκευαστικό τομέα και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο "ενεργητικό" του.
Πηγή ειδήσεων: "Καθημερινή", "Βήμα"
Ο ίδιος μάλιστα τονίζει, ότι ίσως έχουν μαζί τους ως συνεργάτη και κάποια ελληνική εταιρεία.
"Δεν νομίζω να αντιμετωπίσουμε μεγάλες αντιδράσεις με την παρουσία μας. Άλλωστε, οι Έλληνες αυτήν την περίοδο αντιδρούν περισσότερο στους Ευρωπαίους. Όμως, πιθανόν να έχουμε μαζί μας, έστω και συμβολικά, έναν Έλληνα συνεργάτη", αναφέρει ο Νας.
Η συγκεκριμένη εταιρεία, που εξειδικεύεται στον τομέα της κατασκευής και λειτουργίας λιμανιών, διαθέτει ίδια κεφάλαια 350 εκατομμυρίων ευρώ και όπως υποστηρίζει, δεν χρειάζεται κεφαλαιακή ένεση από καμία τράπεζα για να πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις.
Υπενθυμίζεται, πως ακόμη ένας τουρκικός όμιλος, ο Dogus Holding A.S. ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι σχεδιάζει την αγορά τεσσάρων μαρίνων στην Ελλάδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Χουσνού Ακχάν, είχε μάλιστα σημειώσει πως ετοιμάζονται οι σχετικές συμβάσεις.
Στόχοι του Dogus Holding A.S. φέρεται να είναι οι μαρίνες της Κέρκυρας , της Λευκάδας, καθώς επίσης κάνει αναφορά και για μαρίνες στην Αθήνα και την Πελοπόννησο, χωρίς να τις κατονομάζει.
Η συνολική επένδυση ανέρεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σημειώνεται πως ο συγκεκριμένος όμιλος μέσω θυγατρικής εταιρείας του διαθέτει ήδη τέσσερις μαρίνες στα παράλια του Αιγαίου και θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους της Τουρκίας, με δύο τηλεοπτικά κανάλια, τη μεγαλύτερη τράπεζα της Τουρκίας και ηγετική θέση στον τουρισμό, τον κατασκευαστικό τομέα και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο "ενεργητικό" του.
Πηγή ειδήσεων: "Καθημερινή", "Βήμα"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου