Το πολυνομοσχέδιο είναι 191 σελίδες. Μέσα σ' αυτό υπάρχουν πολλά που δεν καλύπτονται από το δελτίο τύπου της κυβέρνησης, το οποίο αναπαράχθηκε ως είδηση πολλαπλώς από sites, εφημερίδες και ραδιόφωνα. Υπάρχουν αρκετά που θα μας επηρεάσουν αρνητικά - ορισμένα από αυτά τα παρουσιάζουμε εδώ - είμαστε σίγουροι πως με μια αντιπαραβολή και προσεκτικότερο διάβασμα θα βρεθούν πολλά ακόμα...Έτσι:
α) Καταργούνται από το 2015 τα οικογενειακά επιδόματα, τα συμπληρωματικά επιδόματα και οι άλλες παροχές που χορηγούσε ο ΟΑΕΔ, ως απόρροια της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3,9%. Για το 2014, το πολυνομοσχέδιο προβλέπει την καταβολή, κατά το ήμισυ, του προβλεπόμενου ποσού οικογενειακών επιδομάτων.
β) Καταργούνται από το 2015 οι κοινωνικοί πόροι που εισέπρατταν δεκάδες ασφαλιστικά ταμεία - κυρίως επικουρικά - και δεν προβλέπεται η αντικατάστασή τους από άλλη παροχή. Συγκεκριμένα, η κοινωνική ασφάλιση χάνει περίπου 450 εκατ. ευρώ ετησίως από κοινωνικούς πόρους τα οποία απορροφούσαν μεγάλα ταμεία όπως το ΕΤΕΑ (100 εκατ.) το Μετοχικό ταμείο πολιτικών υπαλλήλων (95 εκατ.) το ΕΤΑΑ - μηχανικοί, δικηγόροι - (120 εκατ.) ετησίως ενώ κοινωνικούς πόρους ύψους 35 εκατ. ευρώ θα χάσουν και μικρότερα ταμεία όπως των πετρελαιοειδών και των αρτοποιών. Επίσης οι κοινωνικοί πόροι που εισέπρατταν ο ΟΓΑ (π.χ. από το ΦΠΑ), ο ΟΑΕΕ και το ΑΚΑΓΕ (λογαριασμός για την κοινωνική ασφάλιση) συνολικού ύψους 1,9 δισ. ευρώ ετησίως από 1.1.2015, όπως προβλέπει το πολυνομοσχέδιο, θα εισπράττονται από το Υπουργείο Οικονομικών. Ειδικοί στην ασφάλιση φοβούνται ότι πιθανόν με τους συγκεντρωμένους πόρους στο υπουργείο οικονομικών να καλυφθούν άλλες επείγουσες ανάγκες της οικονομίας και να δημιουργηθεί νέος φαύλος κύκλος με την απόδοση των κονδυλίων.
γ) To Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων θα σταματήσει να δίνει χαμηλότοκα δάνεια όπως έπραττε μέχρι σήμερα.
δ) Aνατροπές προβλέπονται στις επικουρικές συντάξεις οι οποίες θα αναπροσαρμόζονται κάθε χρόνο ανάλογα με τα οικονομικά δεδομένα του Ταμείου, ενώ ειδικοί στην κοινωνική ασφάλιση εκτιμούν πως oι μειώσεις θα είναι 25% την επόμενη πενταετία. Ουσιαστικά θα υπάρξει ενιαίο μοντέλο εισφορών και παροχών για πάνω από δύο εκατομμύρια ασφαλισμένους (Δημόσιο, ευρύτερο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα). Ειδικά για το ενιαίο ταμείο επικουρικής ασφάλισης μισθωτών (ΕΤΕΑ) επισπεύδονται οι αλλαγές και το νέο σύστημα υπολογισμού και αναπροσαρμογής των συντάξεων, θα αρχίσει να εφαρμόζεται νωρίτερα από την 1/7/2014. «Κλειδί» για το χορηγούμενο ποσό είναι το αν ο ασφαλισμένος θα βγει στη σύνταξη μέσα στη φετινή χρονιά ή από το 2015 και μετά, καθώς εφαρμόζεται ένας «μεικτός» τρόπος υπολογισμού.
ε) Όσο αφορά το ΤΑΙΠΕΔ τα μερίσματα που τυχόν διανέμονται από τα κέρδη προηγούμενων χρήσεων των εταιρειών που περνούν στην κατοχή του καθώς και το προϊόν τυχόν μείωσης μετοχικού κεφαλαίου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών που εισπράττει το Ταμείο αποτελούν έσοδα του Ταμείου (!!!). Στο δε ΤΑΙΠΕΔ (με το Πολυνομοσχέδιο πάλι) περνάει και μια έκταση στην περιοχή "Βερβερόντα" (Πορτοχέλι), η οποία είχε απαλλοτριωθεί με σκοπό να γίνει αεροδρόμιο. Αεροδρόμιο δεν έγινε, οι άνθρωποι έχασαν τα χωράφια τους για ένα κομμάτι ψωμί - αλλά ας μην στεναχωριούνται: θ' "αξιοποιηθούν¨" όταν πωληθούν για ένα κομμάτι ψωμί από το ΤΑΙΠΕΔ.
στ) Τα 525 εκατ. ευρώ από το πρωτογενές πλεόνασμα θ' αποδοθούν σε περίπου 1 εκατομμύριο δικαιούχους. Οι ακριβείς όροι και τα εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία θα καθοριστούν μετά τη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, στο οποίο προβλέπεται μόνο το ποσόν και οι γενικές κατηγορίες των κοινωνικών ομάδων που θα το λάβουν. Κοινώς "ψηφίστε πρώτα" και μετά (από 2-3-4 άντε 5 μήνες το πλύ) βλέπουμε...
ζ) Το σύνολο των υπαλλήλων των κλάδων ΔΕ Οδηγών, ΔΕ Τεχνικού (ειδικότητας Οδηγών) και ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων, οι οποίο ικατέχουν οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. τίθεται, αυτοδικαίως, από την ισχύ του πολυνομοσχεδίου, σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Κοινώς δε θα υπάρχουν οδηγοί ασθενοφόρων στο ΕΣΥ για ένα μήνα τουλάχιστον - και μετά για όσους υπάρχουν θέσεις θα μεταφερθούν στο ΕΚΑΒ. Όπου το ΕΚΑΒ δεν επαρκεί (σχεδόν παντού δηλαδή) οι ασθενείς την βάψανε...
η) Καταργούνται τα τέλη γνωστοποίησης της χημικής σύνθεσης των απορρυπαντικών στο Γενικό Χημείο του Κράτους ενώ η υποχρεωτική γνωστοποίηση της χημικής σύνθεσης των προϊόντων αντικαθίσταται από απλό ενημερωτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς υποχρέωση αναγραφής του αριθμού καταχώρισης. Κοινώς ο καθένας θα μπορεί να βάζει ό,τι χημικά θέλει, αλλάζοντας τη σύνθεση κατά το δοκούν. Αν συμφέρει τους καταναλωτές αυτό, σκεφτείτε το μόνοι σας...
θ) Αίρεται η υποχρέωση διακίνησης χύδην τσιμέντου από χώρες της ΕΕ μέσω των Κέντρων Διανομής, υπό προϋποθέσεις και εφόσον διασφαλίζεται ο έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος. Να σημειωθεί ότι η η χώρα μας δεν έχει τη δυνατότητα πλήρους ελέγχου - διότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν έχουν προσωπικό. Οι δε προϋποθέσεις θα καθοριστούν στο μέλλον - δηλαδή πρώτα απελευθερώνεται η αγορά και μετά (κάποτε) θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις. Μέχρι τότε το χύδην τσιμέντο που θα πωλείται μπορεί να είναι οτιδήποτε...
ι) Ορίζεται ρητά η δυνατότητα ταυτόχρονης μεταφοράς με Φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσης ευπαθών και μη ευπαθών προϊόντων με την προϋπόθεση ύπαρξης ειδικών διαχωριστικών για τη στεγανοποίηση του ενός διαμερίσματος από το άλλο. Κοινώς μπορούν απορρυπαντικά να μεταφέρονται μαζί με κρέατα. Στην χώρα του ανύπαρκτου ελέγχου μπορούμε όλοι μας να σκεφτούμε αν αυτό συμφέρει τον καταναλωτή ή όχι...
κ) Πραγματοποιείται μείωση της φορολόγησης στις υπεράκτιες εταιρίες (off shore) κατά 15% (!!!).
Στα παραπάνω προσθέστε και τους ενοικιαζόμενους εργαζομένους για τους οποίους έχουμε γράψει ξεχωριστά εδώ.
Κάνουμε λοιπόν μια θερμή παράκληση: καλό το 500άρικο (για όσους το πάρουν) αλλά θα είναι καλύτερο να δούμε και τη "φάκα" που το συνοδεύει...
α) Καταργούνται από το 2015 τα οικογενειακά επιδόματα, τα συμπληρωματικά επιδόματα και οι άλλες παροχές που χορηγούσε ο ΟΑΕΔ, ως απόρροια της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3,9%. Για το 2014, το πολυνομοσχέδιο προβλέπει την καταβολή, κατά το ήμισυ, του προβλεπόμενου ποσού οικογενειακών επιδομάτων.
β) Καταργούνται από το 2015 οι κοινωνικοί πόροι που εισέπρατταν δεκάδες ασφαλιστικά ταμεία - κυρίως επικουρικά - και δεν προβλέπεται η αντικατάστασή τους από άλλη παροχή. Συγκεκριμένα, η κοινωνική ασφάλιση χάνει περίπου 450 εκατ. ευρώ ετησίως από κοινωνικούς πόρους τα οποία απορροφούσαν μεγάλα ταμεία όπως το ΕΤΕΑ (100 εκατ.) το Μετοχικό ταμείο πολιτικών υπαλλήλων (95 εκατ.) το ΕΤΑΑ - μηχανικοί, δικηγόροι - (120 εκατ.) ετησίως ενώ κοινωνικούς πόρους ύψους 35 εκατ. ευρώ θα χάσουν και μικρότερα ταμεία όπως των πετρελαιοειδών και των αρτοποιών. Επίσης οι κοινωνικοί πόροι που εισέπρατταν ο ΟΓΑ (π.χ. από το ΦΠΑ), ο ΟΑΕΕ και το ΑΚΑΓΕ (λογαριασμός για την κοινωνική ασφάλιση) συνολικού ύψους 1,9 δισ. ευρώ ετησίως από 1.1.2015, όπως προβλέπει το πολυνομοσχέδιο, θα εισπράττονται από το Υπουργείο Οικονομικών. Ειδικοί στην ασφάλιση φοβούνται ότι πιθανόν με τους συγκεντρωμένους πόρους στο υπουργείο οικονομικών να καλυφθούν άλλες επείγουσες ανάγκες της οικονομίας και να δημιουργηθεί νέος φαύλος κύκλος με την απόδοση των κονδυλίων.
γ) To Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων θα σταματήσει να δίνει χαμηλότοκα δάνεια όπως έπραττε μέχρι σήμερα.
δ) Aνατροπές προβλέπονται στις επικουρικές συντάξεις οι οποίες θα αναπροσαρμόζονται κάθε χρόνο ανάλογα με τα οικονομικά δεδομένα του Ταμείου, ενώ ειδικοί στην κοινωνική ασφάλιση εκτιμούν πως oι μειώσεις θα είναι 25% την επόμενη πενταετία. Ουσιαστικά θα υπάρξει ενιαίο μοντέλο εισφορών και παροχών για πάνω από δύο εκατομμύρια ασφαλισμένους (Δημόσιο, ευρύτερο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα). Ειδικά για το ενιαίο ταμείο επικουρικής ασφάλισης μισθωτών (ΕΤΕΑ) επισπεύδονται οι αλλαγές και το νέο σύστημα υπολογισμού και αναπροσαρμογής των συντάξεων, θα αρχίσει να εφαρμόζεται νωρίτερα από την 1/7/2014. «Κλειδί» για το χορηγούμενο ποσό είναι το αν ο ασφαλισμένος θα βγει στη σύνταξη μέσα στη φετινή χρονιά ή από το 2015 και μετά, καθώς εφαρμόζεται ένας «μεικτός» τρόπος υπολογισμού.
ε) Όσο αφορά το ΤΑΙΠΕΔ τα μερίσματα που τυχόν διανέμονται από τα κέρδη προηγούμενων χρήσεων των εταιρειών που περνούν στην κατοχή του καθώς και το προϊόν τυχόν μείωσης μετοχικού κεφαλαίου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών που εισπράττει το Ταμείο αποτελούν έσοδα του Ταμείου (!!!). Στο δε ΤΑΙΠΕΔ (με το Πολυνομοσχέδιο πάλι) περνάει και μια έκταση στην περιοχή "Βερβερόντα" (Πορτοχέλι), η οποία είχε απαλλοτριωθεί με σκοπό να γίνει αεροδρόμιο. Αεροδρόμιο δεν έγινε, οι άνθρωποι έχασαν τα χωράφια τους για ένα κομμάτι ψωμί - αλλά ας μην στεναχωριούνται: θ' "αξιοποιηθούν¨" όταν πωληθούν για ένα κομμάτι ψωμί από το ΤΑΙΠΕΔ.
στ) Τα 525 εκατ. ευρώ από το πρωτογενές πλεόνασμα θ' αποδοθούν σε περίπου 1 εκατομμύριο δικαιούχους. Οι ακριβείς όροι και τα εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία θα καθοριστούν μετά τη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, στο οποίο προβλέπεται μόνο το ποσόν και οι γενικές κατηγορίες των κοινωνικών ομάδων που θα το λάβουν. Κοινώς "ψηφίστε πρώτα" και μετά (από 2-3-4 άντε 5 μήνες το πλύ) βλέπουμε...
ζ) Το σύνολο των υπαλλήλων των κλάδων ΔΕ Οδηγών, ΔΕ Τεχνικού (ειδικότητας Οδηγών) και ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων, οι οποίο ικατέχουν οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. τίθεται, αυτοδικαίως, από την ισχύ του πολυνομοσχεδίου, σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Κοινώς δε θα υπάρχουν οδηγοί ασθενοφόρων στο ΕΣΥ για ένα μήνα τουλάχιστον - και μετά για όσους υπάρχουν θέσεις θα μεταφερθούν στο ΕΚΑΒ. Όπου το ΕΚΑΒ δεν επαρκεί (σχεδόν παντού δηλαδή) οι ασθενείς την βάψανε...
η) Καταργούνται τα τέλη γνωστοποίησης της χημικής σύνθεσης των απορρυπαντικών στο Γενικό Χημείο του Κράτους ενώ η υποχρεωτική γνωστοποίηση της χημικής σύνθεσης των προϊόντων αντικαθίσταται από απλό ενημερωτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς υποχρέωση αναγραφής του αριθμού καταχώρισης. Κοινώς ο καθένας θα μπορεί να βάζει ό,τι χημικά θέλει, αλλάζοντας τη σύνθεση κατά το δοκούν. Αν συμφέρει τους καταναλωτές αυτό, σκεφτείτε το μόνοι σας...
θ) Αίρεται η υποχρέωση διακίνησης χύδην τσιμέντου από χώρες της ΕΕ μέσω των Κέντρων Διανομής, υπό προϋποθέσεις και εφόσον διασφαλίζεται ο έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος. Να σημειωθεί ότι η η χώρα μας δεν έχει τη δυνατότητα πλήρους ελέγχου - διότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν έχουν προσωπικό. Οι δε προϋποθέσεις θα καθοριστούν στο μέλλον - δηλαδή πρώτα απελευθερώνεται η αγορά και μετά (κάποτε) θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις. Μέχρι τότε το χύδην τσιμέντο που θα πωλείται μπορεί να είναι οτιδήποτε...
ι) Ορίζεται ρητά η δυνατότητα ταυτόχρονης μεταφοράς με Φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσης ευπαθών και μη ευπαθών προϊόντων με την προϋπόθεση ύπαρξης ειδικών διαχωριστικών για τη στεγανοποίηση του ενός διαμερίσματος από το άλλο. Κοινώς μπορούν απορρυπαντικά να μεταφέρονται μαζί με κρέατα. Στην χώρα του ανύπαρκτου ελέγχου μπορούμε όλοι μας να σκεφτούμε αν αυτό συμφέρει τον καταναλωτή ή όχι...
κ) Πραγματοποιείται μείωση της φορολόγησης στις υπεράκτιες εταιρίες (off shore) κατά 15% (!!!).
Στα παραπάνω προσθέστε και τους ενοικιαζόμενους εργαζομένους για τους οποίους έχουμε γράψει ξεχωριστά εδώ.
Κάνουμε λοιπόν μια θερμή παράκληση: καλό το 500άρικο (για όσους το πάρουν) αλλά θα είναι καλύτερο να δούμε και τη "φάκα" που το συνοδεύει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου